رئیس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد: در حملات هوایی و موشکی روسیه در سوریه، چند فرمانده گروه تروریستی داعش به‌هلاکت رسیدند.
کد خبر: ۸۵۷۹۱۰

به گزارش ایرنا، ژنرال «آندره کارتاپولوف» روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرد: طبق دستور رئیس‌جمهوری روسیه، بمب‌افکن‌های راهبردی دور پرواز و شکاری بمب افکن‌های نیروی هوایی روسیه به حملات هوایی گسترده علیه مواضع و مراکز گروه‌های تروریستی بین‌المللی به‌ویژه داعش در سوریه ادامه می‌دهند. وی افزود: اخیرا بیش از 200 مرکز تروریست‌ها در مناطق مختلف سوریه مورد حمله قرار گرفت و بمب‌افکن‌های دور پرواز توپولوف ـ160 و توپولوف ـ22 ام.3 با پرواز از روسیه و شکاری بمب‌افکن‌های سوخو از پایگاه حمیمم سوریه،مواضع تروریست‌ها را در مناطق مختلف این کشور بمباران کردند. بمب‌افکن‌های راهبردی دورپرواز روسی نیز با پرتاب 16 موشک بالدار، هفت مرکز مهم تروریست‌ها در استان‌های ادلب و حلب را مورد هدف قرار داده و نابود کردند. مقام نظامی روس خاطرنشان کرد: این بمب‌افکن‌ها همچنین 12 مرکز داعش در مناطق رقه و دیرالزور را بمباران کردند. به گفته این فرمانده روسی، طی دو روز گذشته در مجموع 58 مقر فرماندهی، 41 انبار مهمات و تسلیحات، 17 مقر تهاجمی و پناهگاه‌های زیرزمینی و 74مرکز تجمعی تروریست‌های داعشی مورد حمله قرار گرفت و خسارات و تلفات انسانی سنگینی به تروریست‌ها وارد شد.

این حملات در حالی است که استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه نیز به تلاش‌های خود برای هماهنگ کردن نیروهای مخالف سوری و مقدمه چینی برای مذاکرات آتی بین دولت و مخالفان ادامه می‌دهد. او ضمن تاکید بر این‌که مخالفان سوریه باید هیات یکپارچه‌ای را برای شرکت در مذاکرات تشکیل دهند، گفت: توافق آتش‌بس در مناطق سوریه بیش از هرزمان دیگری جدی است و احتمال رسیدن به آتش‌بس در سوریه وجود دارد. به گفته وی توافق آتش‌بس در سوریه به نفع کشورهایی است که در مذاکرات وین شرکت کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها