بابک زنجانی دیروز در هفتمین جلسه دادگاهش گفت: «می‌خواستم روز آخر دادگاه این موضوع را بگویم، اما چون مجبورم کردید می‌گویم که من همین الان 22 میلیارد یورو پول نقد دارم». ادعایی که براساس برآوردهای خبرگزاری فارس، در صورت صحت، زنجانی را در فهرست 30 ثروتمند اول جهان قرار می‌دهد.
کد خبر: ۸۵۵۰۰۸

به گزارش مهر، متهم نفتی روز گذشته همچنین گفت: شاید سوال کنید چرا نوشتم حاضر نیستم ساعت، انگشتر، چهار ماشین و دو موتورسیکلتم را به نفت بدهید و جواب من این است که دوست ندارم ماشینم را زنگنه سوار شود و به مجموعه نفت برسد، این اموال را آتش بزنید، اما به نفت ندهید.

پیگیری اموال زنجانی اتلاف وقت بود

با وجود ادعاهای زنجانی درباره اموالی که دارد، مرتضی تورک، معاون دادستان دیروز در جلسه دادگاه تصریح کرد: از همان ابتدای رسیدگی برای رد مال، متهم فهرستی از اموال خود را نوشت و به دادستانی ارائه کرد، اما هیچ‌گاه نام و نشانی از چاه‌های نفت وجود نداشت. او توضیح داد: پس از ارائه این فهرست، بابک زنجانی طی نامه‌نگاری‌هایی گفت که وجوه در مالزی نزد بانک اف‌آی‌آی‌بی است. در همین راستا هیاتی به مالزی اعزام شد و نماینده ایشان در ملاقات با هیات ما ابراز تعجب و شگفتی کرد و گفت نه‌تنها چنین پولی نیست بلکه ما برای پرداخت پول، آب و برق و گاز نیز مشکل داریم. او یادآور شد: هیأت اعزامی از آن سفر دست خالی بازگشت و براساس ادعاهای مختلف بابک زنجانی مبنی بر وجود اموال و املاک در کشورهای تاجیکستان، ترکیه و برخی کشورهای دیگر هیأت‌هایی اعزام شدند که اعزام آنها فقط اتلاف وقت بود و چیزی جز هدر رفتن بیت‌المال نداشت. وی افزود: آقای زنجانی اعلام کرده بود با شخصی به نام «رستم» ملاقات کند تا مسیر پرداخت بدهی را به وی بیاموزد. این درخواست و تمهید مقدمات فراهم شد، اما باز هم از عودت پول خبری نبود. معاون دادستان درخصوص رقم دقیق اموال ارزیابی شده متهم گفت: آنچه که تاکنون در ارزیابی‌ها اعلام شده ۲۵۹۵‌میلیاردتومان عمده اموال وی در ایران است. البته وی یک تعداد از اموال شخصی خود را از فهرست واگذاری خارج کرده است. همچنین در این جلسه، قاضی صلواتی گفت: مامور زندانی که با بابک زنجانی همکاری می‌کرد، اکنون در بازداشت به‌سر می‌برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها