دستوراتحادیه اروپا برای برداشتن تحریم‌های ایران

اوباما دستور لغو تحریم های ایران را صادر کرد

روزنامه واشینگتن پست با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود با رد ادعاهای بی‌اساس مخالفان خارجی «برنامه جامع اقدام مشترک،» نوشت: ایران اموال بلوکه‌شده خود را که پس از لغو تحریم‌ها آزاد خواهد شد، برای اهداف توسعه اقتصادی به‌کار خواهد گرفت.
کد خبر: ۸۵۲۹۷۹
ایران با اموال آزاد‌شده پس از لغو تحریم‌ها چه خواهد کرد؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، این روزنامه آمریکایی تصریح کرد: منتقدان برجام مدعی هستند ایران پس از لغو تحریم‌ها و دست‌یابی ایران به اموال بلوکه‌شده خود، به تقویت توانایی‌های نظامی، گسترش آنچه آن‌ها «جنگ‌های نیابتی» می‌خوانند و ایجاد ناامنی در منطقه «خاورمیانه» خواهد پرداخت؛ اقداماتی که به ادعای مخالفان برجام، باعث افزایش تنش‌ها میان تهران و واشنگتن خواهد شد.

این روزنامه آمریکایی در ادامه می‌افزاید: اظهارات مقامات ایرانی چه در گذشته و چه در حال حاضر، بیانگر این است که تهران از اموال آزاد‌شده پس از لغو تحریم‌ها، برای توسعه اقتصاد خود، استفاده خواهد کرد. لغو تحریم‌ها باعث پیوستن مجدد ایران به بازارهای مالی جهان می‌شود؛ این کشور قادر به خرید کالاهایی خواهد بود که در دوران تحریم‌ها امکان دست‌یابی به آن‌ها را نداشت. لغو تحریم‌ها، افزایش صادرات کالا و جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی را در پی خواهد داشت. اموال [بلوکه‌شده] ایران بین 30 تا 180 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود که ارزشی معادل 400 میلیارد دلار را دارد.

واشینگتن پست در ادامه مدعی شده است اگرچه، لغو تحریم‌ها در کوتاه‌مدت تأثیر چندانی در رفتار منطقه‌ای ایران نخواهد گذاشت، نتایج قابل‌توجهی در بلندمدت خواهد داشت. نگارنده ادعا کرده است: حضور ایران در جنگ سوریه، هزینه بالایی برای تهران به دنبال دارد. بنابراین ایران علاقمند به پایان دادن این جنگ است. تعامل آمریکا با ایران، سبب ایجاد انعطاف‌پذیری راهبردی برای حل مسئله سوریه و ایجاد ثبات در منطقه خواهد شد.

این توافق بیش از همه در پیوستن ایران به جامعه بین‌المللی و تحکیم روابط این کشور با غرب مفید خواهد بود. درحال حاضر توافق هسته‌ای درهای ایران را برروی هیئت‌های تجاری و آموزشی آمریکا و غرب گشوده است. پس از مذاکرات و حصول توافق، ایران درحال آماده‌سازی خود برای ورود به سازمان تجارت جهانی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها