سخنگوی سازمان انتقال خون از اهدای بیش از 37 هزار واحد خون طی تاسوعا و عاشورای حسینی در سراسر کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۴۹۷۷۵
بیش از 37هزار واحد خون در ایام تاسوعا و عاشورا اهدا شد

به گزارش جام جم آنلاین ، بشیر حاجی‌بیگی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: 45 هزار و 153 نفر در روز تاسوعا و عاشورای حسینی امسال در سراسر کشور به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کرده که در این میان 37 هزار و 953 نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با اشاره به اینکه 8 هزار و 386 نفر در این مدت جهت نذر خون ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: این افراد از فاصله عاشورا تا اربعین فرصت دارند که خون خود را اهدا کنند.

سخنگوی سازمان انتقال خون با بیان اینکه ثبت‌نام جهت اهدای خون در تهران به صورت اینترنتی انجام گرفته است، گفت: در تاسوعا و عاشورای حسینی بیشترین خون اهدا شده توسط مردم تهران انجام گرفته و 8 مرکز در این استان جهت دریافت خون اهدایی فعال بود.

حاجی‌بیگی افزود: حدود 4 هزار نفر در تهران موفق به اهدای خون شدند و پس از مردم پایتخت، شهروندان اصفهان، شیراز، تبریز، مشهد، گیلان و سیستان و بلوچستان بیشترین اهدای خون را در تاسوعا و عاشورای حسینی امسال داشتند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از اهدای خون توسط بانوان بوده است، خاطر نشان کرد: مشارکت مردم سیستان و بلوچستان در اهدای خون امسال نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشت و 8 مرکز انتقال خون در این استان جهت دریافت خون اهدایی فعال بود.

سخنگوی سازمان انتقال خون افزود: هزار و 102 واحد خون در استان سیستان و بلوچستان طی دو روز تاسوعا و عاشورا اهدا شده است و می‌توان گفت به طور متوسط در اکثر استان‌های کشور 8 درصد اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال پیش رشد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها