"اف.بی.آی" در مساجد آمریکا به دنبال اورانیوم !

آیا مساجد آمریکا از زمان وقوع حملات 11 سپتامبر به رادیواکتیو آلوده شده اند؛ این سئوال در حالی مطرح می شود که ماموران پلیس فدرال آمریکا (FBI) تجهیزات پیشرفته ای را برای یافتن اثرات رادیواکتیو در اطراف اماکن فرهنگی و مذهبی مسلمانان در شهرهای مختلف به ویژه شیکاگو و نیویورک کار گذاشته اند که این امر اعتراض مسلمانان آمریکا را برانگیخته و از آن به عنوان نقض آزادی های مدنی نام برده اند.
کد خبر: ۸۴۵۵۸

به گزارش خبرگزاری "مهر" به نقل از روزنامه فرانسوی "لوموند"، مساجد در آمریکا مورد توجه خاص و مخفیانه ماموران "اف.بی.آی" که دستگاه های یابنده مواد آلوده به رادیواکتیو را در کنار اماکن فرهنگی مسلمانان کار گذاشته ، قرار گرفته است.
شرکت ها یا مغازه های محل رفت وآمد مسلمانان نیز بخشی از صدها مکان تحت نظارت "اف.بی.آی" است که در راستای تحقیقات برای یافتن ردپای اورانیوم یا دیگر مواد هسته ای در برخی از شهرهای آمریکا همچون واشنگتن، شیگاکو یا نیویورک قرار دارد. این رشته عملیات بدون حکم رسمی یا مجوز قاضی صورت گرفته اند.

مساجد آمریکا مشکوک به وجود رادیواکتیو و تحت نظارت "اف.بی.آی"

ازسوی دیگر، شورای روابط اسلام آمریکا که بزرگترین نهاد اسلامی در این کشور است، اعلام کرد که ماموران "اف. بی.آی" به بهانه تشعشع مرتبط با بمب های تروریستی، خانهها و مساجد مسلمانان شهر دیترویت را زیر نظر گرفته اند.
مقام های پلیس فدرال آمریکا در این زمینه اظهار داشتند : آنها این برنامه را در شهر دیترویت و پنج شهر دیگر برای خنثی کردن حملات هسته ای ازسوی افراطیون اسلامی به مرحله اجرا گذاشته اند.
شورای روابط اسلام آمریکا به نقل از امام عبدالله امین رئیس مرکز مسلمانان شهر دیترویت و رئیس شورای سازمان های اسلامی ایالت میشیگان نوشت : "این مضحک است، آنها آزادی های مدنی ما را از بین می برند."
شورای روابط آمریکایی- اسلامی از گروه های اسلامی فعال در زمینه آزادی های مدنی مسلمانان آمریکایی است که دارای 36 نمایندگی در آمریکا و کانادا است.
این درحالی است که "ارسلان افتخار" مدیر اداره حقوقی شورای روابط آمریکایی- اسلامی نیز اعلام کرد: از وزارت دادگستری، انرژی و"اف.بی.آی" رسما خواسته شده تا براساس "قانون آزادی اطلاعات"،جزئیات و سوابق مربوط به این برنامه را در اختیار این شورا قرار دهند.
افتخار افزود: نگران هستیم که دولت آمریکا به بهانه این برنامه محرمانه با تجاوز به زندگی خصوصی افراد بدون در اختیار داشتن دلیل قانع کننده ای و یا حکم دادگاه از حدود تعیین شده در قانون اساسی عبور کرده باشد".

مسجد مسلمانان در واشنگتن 1957 میلادی

وی خاطرنشان کرد: هدف قرار دادن محل زندگی، کار و مساجد مسلمانان در آمریکا توسط ماموران اطلاعاتی و امنیتی دولتی به طور اجتناب ناپذیری این احساس را به وجود می آورد که مسلمانان آمریکایی فقط به علت اعتقادات و باورهای دینی خود تنها مظنونین در کشور شناخته می شوند.
پلیس فدرال آمریکا اطلاعات منتشر شده در روزهای "یو.اس.نیوز و ورد ریپورت" (US News and World Report ) را تایید کردمبنی براینکه دولت تجهیزات کنترل در امکان عمومی مانند فرودگاه ها ، ایستگاه ها اتوبوس یا مترو برای یافتن هرگونه مواد رادیو اکتیو که احتمالا برای عملیات تروریستی به کار رود ، کار گذاشته است.
این درحالی است که نظارت بر امکان خصوصی به طور دقیقی مخفیانه صورت می گیرد.
"اف.بی.آی" عقیده دارد که اقدامات صورت گرفته در خارج از ساختمان ها انجام می گیرد و به همین علت نیازی به گرفتن مجوز یا حکم قاضی ندارد.
به نظر می رسد که این همه عملیات های مخفیانه و هزینه های گزاف برای انجام آنها به هیچ نتیجه ای نرسیده است. این مطلب در حالی اعلام شد که موضوع استراق سمع مکالمات شهروندان آمریکایی به طور مخفیانه ازسوی آژانس امنیت ملی آمریکا صورت می گیرد، افشا شد.

مامور "اف.بی.ای" در جستجوی اثرات رادیواکتیو

اسناد دولتی در آمریکا فاش کرده است که اندکی پس از حملات 11 سپتامبر 2001 میلادی، درخواست های زیادی از یک دادگاه ویژه آمریکا برای کسب اجازه نظارت سری بر مکالمات تلفنی و اینترنتی شهروندان به بهانه مبارزه با تروریسم مطرح شد.
گزارش هایی که وزارت دادگستری آمریکا به کنگره این کشور درباره فعالیت های دادگاه نظارت بر اطلاعات خارجی آمریکا ارائه داد، نشان می دهد که دولت بوش 5 هزار و 645 فقره درخواست در زمینه نظارت الکترونیکی و بازرسی کامل بدنی از افرادی که قابل دسترس هستند ، ارائه داد.
"قانون آزادی اطلاعات"، سازمانها وادارات فدرال آمریکا را موظف می کند درصورت درخواست رسمی هریک از شهروندان یا گروه های آمریکایی، سوابق و اطلاعات مربوط به پرونده های درخواستی آنها را ارایه دهند.
این قانون به منزله حق دسترسی سازمان های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا به پرونده های کنگره، دادگاه ها یا دولت ها و آژانسهای ایالتی نیست.
همچنین این قانون، ارایه اطلاعات در برخی مسایل امنیتی، اسرار تجاری، اطلاعاتی که به طور محرمانه از افراد دیگر به دست آمده باشد یا اطلاعات مربوط به زمین شناسی ، ژئوفیزیک از جمله چاه های نفت را مستثنی دانسته است.
"جرج بوش" رئیس جمهوری آمریکا اعتراف کرد که وی طی فرمانی مخفیانه، به سازمان امنیت ملی آمریکا اجازه داد تا به استراق سمع مکالمات تلفنی و اینترنتی بین المللی شهروندان آمریکایی مظنون به ارتباط با تروریست ها بدون کسب تایید دادگاه نظارت اطلاعات خارجی آمریکا اقدام کنند.

مسجد مسلمانان در نیویورک

پس از اینکه برخی از قضات دادگاه مذکور درباره مشروعیت برنامه جاسوسی داخلی ابراز نگرانی کردند ، دولت بوش موافقت کرد که گزارشی محرمانه در این رابطه در اختیار آنان قرار دهد که احتمالا این گزارش اوایل ماه آینده ارائه خواهد شد.
دادگاه نظارت بر اطلاعات خارجی که بسیار محرمانه است، در سال 1978 در پی نگرانی از جاسوسی در زمان جنگ سرد تشکیل شد.
یک مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا اعلام کرده بود که رئیس جمهوری این کشور از اکتبر سال 2001 میلادی تاکنون 36 بار از برنامه استراق سمع شخصی استفاده کرده است.
در حالی که وضعیت امنیتی بسیار بالایی در آمریکا حکم فرما است، شهروندان آمریکایی که اصلیت آنان عرب یا مسلمان است باید گاهی اوقات تلاش کنند تا با تروریست ها به اشتباه گرفته نشوند.

FBI

در این راستا، موسسه اعراب آمریکایی (CAIR) یک رشته تبلیغات در زمینه امنیتی کردن ارائه گواهینامه رانندگی را مورد تقبیح قرار داد.
در این تبلیغات، یک تروریست که چفیه (پوشش مخصوص عربی که روی سرمی اندازند) پوشیده و در یک دستش نارنجک و در دست دیگرش گواهینامه رانندگی است به نمایش در آمده و در همین تبلیغ نیز اعلام می شود: "به تروریست ها گواهینامه رانندگی ندهید."
"جیمز زوگبی" (James Zogby) رئیس این موسسه در این زمینه اظهار داشت: مردم و کنگره از ما حمایت می کنند. انجام عملیات نظارت امری عادی است، اما در چارچوب قانون باید انجام شود. دولت باید مسئولیت خود را در این زمینه برعهده بگیرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها