دانشگاه اقتصاد

برکلی؛ پیشتاز در نوبل اقتصاد

یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در رشته اقتصاد، دانشگاه برکلی کالیفرنیاست. این دانشگاه در تازه‌ترین رده‌بندی صورت گرفته به‌عنوان هفتمین دانشگاه برتر دنیا در رشته اقتصاد معرفی شده است.
کد خبر: ۸۳۶۴۲۳
برکلی؛ پیشتاز در نوبل اقتصاد

دانشگاه برکلی در شرق خلیج سانفرانسیسکو و در شهر برکلی (در ایالت کالیفرنیا) قرار دارد. این دانشگاه که در سال ۱۸۶۸ تأسیس شده است، قدیمی‌ترین دانشگاه در سیستم دانشگاه‌های کالیفرنیاست و به‌‌همین دلیل بخصوص در رقابت‌های ورزشی از آن با نام کوتاه‌ شده کالیفرنیا و گاهی کل(Cal) یاد می‌شود.

دانشگاه برکلی دومین دانشگاه برتر جهان در نظام رتبه‌بندی SJTU است و از این‌رو از بهترین فرصت‌های علمی و تحقیقاتی به‌حساب می‌آید. کشف ویروس آنفلوآنزا و همچنین کشف ویتامین E توسط فارغ‌التحصیلان دانشگاه برکلی صورت گرفته است.

این دانشگاه 2156 نفر هیأت علمی دارد و پذیرای بیش از 34 هزار دانشجوست. دانشگاه برکلی با به‌دست آوردن پنج جایزه نوبل اقتصاد توسط استادان خود، پس از شیکاگو در بالاترین مرتبه قرار دارد. دبرو، هارسانی، مک قادن، آکرلف و گرنجه نوبلیست‌های برکلی هستند.

جنت لوییز یلن، اقتصاددان آمریکایی، پروفسور بازنشسته دانشگاه برکلی است که ریاست فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) را از اول فوریه ۲۰۱۴ به‌عهده دارد. همچنین از چهره‌های شاخص دیگر این دانشگاه می‌توان به شهید دکتر مصطفی چمران اشاره کرد که تحصیلات خود را در مقطع دکتری در این دانشگاه به ‌پایان رساند. این دانشگاه شعار خود را Let There be Light (نور باش) انتخاب کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها