همان طور که می‌دانید اکسپریا Z5 پریمیوم اولین اسمارت فون جهان با نمایشگر 4K است که 8 میلیون پیکسل در صفحه نمایش 5.5 اینچی‌اش قرار گرفته و تراکم آن نیز بیش از 800 پیکسل در هر اینچ است.
کد خبر: ۸۳۶۲۸۳
اکسپریا Z5 پریمیوم تنها قادر به ارایه وضوح 4K است!

شاید جالب باشد به پرچم‌دار کمپانی سامسونگ با نام گلکسی S6 نیز اشاره‌ای بکنیم و بگوییم که نمایشگر QHD آن قادر است تراکم 557ppi را در پنل سوپر آمولد خود ارایه دهد.

اما در نمایشگاه IFA 2015 شهر برلین زمانی که اکسپریا Z5 پریمیوم معرفی شد، برخی از افراد اعلام کردند که این محصول تنها وضوح 1920 در 1080 پیکسل را ارایه می‌دهد و شاهد وضوح 2160 در 3840 پیکسل در آن نیستیم.

البته گویا این ادعا چندان هم بی‌راه نبوده است زیرا این محصول در شرایط عادی تنها 1080p را ارایه می‌دهد و در حین نمایش ویدیو یا تصاویر (مالتی مدیا) قادر است تا نهایت قدرت نمایشگر را به تصویر بکشد. این بدین معناست که کاربران در رابط کاربری سونی قادر به مشاهده محتوا با وضوح 4K نیستند.

به گزارش آی تی رسان،اکنون سونی خود رسما دست به کار شده و بیانیه‌ای را در این خصوص منتشر کرده است:

اکسپریا Z5 پریمیوم با نمایشگر 4K و وضوح 3840 در 2160 پیکسلی خود قادر است تا با کمک استاندارد SID تمام ویدیو‌ها و تصاویر را با کیفیت 4K نمایش دهد. سایر بخش‌ها با وضوح 1080p یا کمتر نمایش داده می‌شوند که این موضوع نیز به شرایط و حالت باتری (Stamina Mode) بستگی دارد. البته شما می‌توانید هر وقت که به وضوح 4K نیاز داشتید از آن لذت ببرید.

همانند اکسپریا Z5 و اکسپریا Z5 کامپکت، اکسپریا Z5 پریمیوم نیز از قابلیت دو روز طول عمر باتری بهره می‌برد که در مقابل، وضوح نمایشگر آن نیز خارق العاده است.

البته سونی سعی کرده برای دستیابی به چنین قابلیتی در این محصول از یک باتری بزرگ‌تر استفاده کند و در بیشتر بخش‌ها نیز نمایشگر را برای ارایه وضوح 1080p آماده سازد و کاربران تنها در حین مشاهده تصاویر و ویدیو قادر به لذت بردن از وضوح 4K خواهند بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها