زندگی شهدای غواص در شبکه 5

با آخرین نفس‌هایم

نمایش 175 غواص شهید روی صحنه می‌رود

رئیس تماشاخانه ایرانشهر از تولید نمایشی با موضوع 175 غواص شهید خبر داد و گفت: بزودی بزرگ‌ترین اثر نمایشی پس از انقلاب به تهیه‌کنندگی تماشاخانه ایرانشهر تولید و اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۸۳۱۶۰۷

به گزارش جام‌جم، مجید سرسنگی ضمن اعلام این خبر تولید و اجرای آثار متعهد و ارزشی را از دغدغه‌های مجموعه خانه هنرمندان دانست و گفت: در ابتدای امسال نمایش «مظلوم پنجم» که از آثار برجسته دهه 60 بود را با کمک شهرداری توانستیم بازتولید و اجرا کنیم و در ادامه‌ این راه تولید نمایش جدیدی را آغاز کردیم که امیدوارم با حمایت‌های لازم محقق شود.

مدیرعامل خانه هنرمندان در همین ارتباط افزود: قصد داریم نمایشی که مضمون آن، 175 شهید غواصی هستند که مظلومانه در عملیات کربلای چهار به شهادت رسیدند و پیکر پاکشان شناسایی و به کشور بازگشت را روی صحنه ببریم. ما از همان زمان شناسایی پیکر این شهدا به دنبال این بودیم که یک طرح نمایشی را تولید و اجرا کنیم که خوشبختانه بعد از تحقیقات گسترده طرحی در قالب یک نمایش بزرگ میدانی آماده شد. این طرح که خارج از فضای سالن تئاتر و در وسعتی حدود 2000 مترمربع اجرا می‌شود با تکنیک‌ها و جلوه‌های ویژه‌ خاصی تولید خواهد شد و در نوع خود یکی از بزرگ‌ترین نمایش‌های تولیدی پس از انقلاب است.

رئیس تماشاخانه ایرانشهر در رابطه با نام این اثر و همچنین همکاری با دیگر ارگان‌ها برای کمک به تولید این نمایش نیز توضیح داد: نام این نمایش «جزیره ماهی» است که اکنون برای تولید آن مکاتباتی را با شهرداری انجام داده‌ایم. این اولین و بزرگ‌ترین نمایش درباره شهدای غواص است و تولید این اثر فاخر برای تماشاخانه ایرانشهر هزینه‌های زیادی خواهد داشت و از طرفی به‌صورت همزمان هم در حال تکمیل متن و انتخاب گروه اجرایی هستیم و امیدوارم بتوانیم این نمایش را در بوستان هنرمندان اجرا کنیم.

سرسنگی در ادامه به نکات ویژه نمایش «جزیره ماهی» اشاره کرد و گفت: تحقیقات فراوان و گسترده‌ای درباره چگونگی عملیات کربلای 4 و نحوه به اسارت درآمدن و همچنین شهادت این رزمندگان صورت گرفته است. این نمایش اثری است که در آن سعی شده در عین وابستگی کامل به مستندات تاریخی از تخیلات نویسندگان هم استفاده شود. همچنین قصد داریم در این اثر نمایشی از جمعی از بهترین بازیگران بهره ببریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها