مجموعه‌ای در احترام به شهدای غواص

با آخرین نفس‌هایم

زندگی شهدای غواص در شبکه 5

با آخرین نفس‌هایم

پخش مینی‌سریال «با آخرین نفس‌هایم» به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی سامان سالور از پنجشنبه 30 مهر ساعت 19و 45 دقیقه از شبکه پنج شروع می‌شود و تکرارش فردای آن روز در ساعت‌های 23 و 16 از این شبکه روی آنتن می‌رود.
کد خبر: ۸۴۸۴۶۱
با آخرین نفس‌هایم

این سریال از تولیدات صدا و سیمای مرکز زنجان است که با هماهنگی مرکز سیمای استان‌ها از این شبکه پخش می‌شود و نقش‌های اصلی به‌عهده پرویز فلاحی‌پور، سمیرا حسن‌پور و حبیب دهقان‌نسب است.

سامان سالور، تهیه‌کننده و کارگردان مینی‌سریال با آخرین نفس‌هایم درباره تولید این اثر به جام‌جم گفت: این اثر در راستای دغدغه‌های شخصی‌ام با محوریت سال‌های دفاع‌مقدس ساخته شده است. قبل از کشف پیکرهای مطهر 175 غواص علاقه‌مند بودم اثری درباره غواصان تولیدکنم تا این که زنده‌یاد حمید بیگی طرح قصه یک فرمانده غواص را به من داد که به خاطر شیمیایی شدن به آب حساسیت زیادی پیدا کرده و حتی برایش حکم مرگ را دارد که درگیر اتفاقات مختلف می‌شود. من هم فیلمنامه را براساس طرح او نوشتم. قرار بود مرحوم بیگی کارگردانی این اثر را به عهده داشته باشد که عمرش به این دنیا نبود.

کاری از جنس عاشقانه‌ها

وی ادامه داد: با از دست دادن این دوست عزیز، کارگردانی این اثر را هم خودم به عهده گرفتم. برای انتخاب بازیگران هم سراغ کسانی رفتم که با توجه به محدودیت مالی، عاشقانه و همدلانه کارکنند. خوشبختانه موفق شدیم از بازیگران حرفه‌ای استفاده کنیم.

این کارگردان افزود: تهران، شهرک دفاع مقدس و زنجان لوکیشن‌های این اثر بود که با بودجه یک تله‌فیلم معمولی ساخته شد. ما از دل این اثر یک تله‌فیلم 110 دقیقه‌ای با نام «دریادلان» هم آماده کردیم که در جشنواره ویدئویی یاس نامزد شش جایزه شد. نقش اول این اثر را پرویز فلاحی‌پور بازی کرده که نقش فرمانده غواص را به عهده دارد.

سمیرا حسن‌پور نقش غزل دختر این فرمانده را بازی می‌کند. حبیب دهقان‌نسب در نقش یک جانباز نابینا، مهدی صباحی در نقش همسر غزل، محمد مختاری نقش دوست فرمانده و مجبتی پیرزاد دیگر بازیگران مینی سریال با آخرین نفس‌هایم هستند.

سامان سالور:

مینی سریال با آخرین نفس‌هایم روایتگر رشادت غواصانی است که در سال های دفاع مقدس حماسه‌آفرینی کردند

توجه به کیفیت

محمدرضا شریفی، مدیرتامین برنامه شبکه پنج درباره پخش این اثر گفت: مینی‌سریال با آخرین نفس‌هایم با هماهنگی مرکز سیمای استان‌ها از شبکه پنج پخش می‌شود و تولید صدا و سیمای مرکز زنجان است. احساس کردیم پخش چنین اثر ارزشمندی در ایام محرم سنخیت زیادی دارد. مینی‌سریال با آخرین نفس‌هایم ادای دین نسبت به کار عظیم غواصان است.

همچنین حبیب دهقان‌نسب در این مینی‌سریال نقش یک جانباز نابینا را بازی کرده است. او درباره بازی در این اثر گفت: ابتدا آقای سالور، کارگردان نقش اول را به من پیشنهاد کرد؛ اما از آنجا که سر تمرین اجرای یک تئاتر بودم و بخشی از تصویربرداری این سریال در زنجان می‌گذشت، فرصت بازی در این کار را نداشتم. به هر حال، نقش یک جانباز نابینا را برایم در نظر گرفته‌اند.

مرتضی صفری:

دلیل انتخاب چنین موضوعی به سفر رهبری به زنجان برمی‌گردد که فرمودند: زنجان شهر غواصان دریادل است

دغدغه هنرمندان

مرتضی صفری، مدیرکل صدا و سیمای استان زنجان گفت: طرح این سریال به دو سال و‌نیم پیش برمی‌گردد و دلیل انتخاب چنین موضوعی به سفر رهبر معظم انقلاب به استان زنجان مربوط می‌شود که ایشان در این دیدار تاکید کردند زنجان، شهر غواصان دریادل است.

وی عنوان کرد: با این که ما در استان زنجان دریا نداریم، اما حرفه‌ای‌ترین غواصان را در این استان داریم که در سال‌های جنگ حماسه‌های بزرگی آفریدند، بنابراین دلاورمردی این بزرگان هرگز فراموش نخواهد شد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم یک اثر نمایشی با محوریت غواصان تولید کنیم تا این که بعد از بررسی‌های انجام شده مینی‌سریال با آخرین نفس‌هایم کلید خورد.

وی ا فزود: با توجه به این که دسته‌جات حسینیه اعظم و زینبیه اعظم در زنجان مشهور است، بنابراین پخش چنین اثری در ایام محرم خیلی تطابق دارد.

یک دختر مستقل

سمیرا حسن‌پور، بازیگر نقش غزل گفت: من در این سریال نقش دختر یک جانباز شیمیایی را بازی می‌کنم. دلاوری‌های این عزیزان در سال‌های دفاع‌مقدس بر کسی پوشیده نیست که چگونه با فداکاری‌هایشان این اجازه را به دشمنان ندادند تا خاکی از این مملکت را به تصرف خودشان در بیاورند. به همین دلیل چنین نقش‌هایی جذاب است، چون حس خوبی به آدم دست می‌دهد.

سمیرا حسن‌پور:

من در این مینی‌سریال نقش غزل، دختر یک جانباز شیمیایی را بازی می‌کنم که از اجرای آن لذت بردم

وی ادامه داد: غزل مادر ندارد و پدرش برایش هم مادر است و هم پدر، اما با این حال غزل یک دختر مستقل است. در واقع او یک دختر آرام و دوست‌داشتنی برای پدرش است که فعالیت اجتماعی هم دارد. در مجموع همه عوامل برای تولید با آخرین نفس‌هایم همراه بودند و با همدلی کار تولید شد.

حبیب‌دهقان‌نسب: برای یک بار دیگر نابینا شدم

حبیب دهقان‌نسب در مینی‌سریال با آخرین نفس‌هایم نقش یک جانباز نابینا را بازی کرده است. او می‌گوید: از آنجا که این کار ارزشی بود، پذیرفتم و نقش یک جانباز نابینا را بازی کردم. با این که نقشم کوتاه بود، اما برایم چالش بسیاری به همراه داشت. البته این دومین بار بود که نقش نابینا را داشتم، زیرا در یک تله‌فیلم هم نقش یک نابینا را بازی کرده بودم. امیدوارم مردم از تماشای با آخرین نفس‌هایم لذت ببرند.

فاطمه عودباشی

رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها