مواد لازم: گوشت چرخ کرده: 500 گرم ، ماکارونی درشت لوله‌ای: یک بسته ، ماکارونی شکل‌دار: یک بسته، فلفل دلمه نگینی خرد شده: یک عدد، قارچ ورقه شده: 200 گرم ، رب گوجه: 3 قاشق غذا‌خوری ، پیاز رنده شده: یک عدد ، پیاز نگینی خرد شده: یک عدد ، نمک، فلفل و زردچوبه و روغن: به میزان لازم، پودر سوخاری: 3 قاشق غذا‌خوری ، شیر: 2 قاشق غذا‌خوری .
کد خبر: ۸۳۱۴۳۹

طرز تهیه ماکارونی کاسه‌ای

طرز تهیه: ابتدا ماکارونی لوله‌ای و توخالی را بپزید و صاف کنید و با آب سرد بشویید که چسبنده نباشد و کنار بگذارید. ماکارونی فرم‌دار را هم جدا بپزید و آبکش کنید.

پیاز نگینی خرد شده را با قارچ و فلفل دلمه خرد شده و رب گوجه و ادویه‌ها تفت دهید. گوشت چرخ کرده را هم با پیاز رنده شده و نمک و فلفل و زردچوبه مخلوط کنید و ورز دهید تا چسبنده شود. ته قابلمه را چرب کنید و ماکارونی تو خالی را که آبکش شده بود، به‌طور مرتب و پشت سر هم دور تا دور قابلمه بچینید طوری که تمام سطح و مقداری از دیواره ظرف را کامل بپوشانید.

بعد گوشت چرخ کرده را روی ماکارونی رشته‌ای گذاشته و آن را هم کاملا باز کنید تا تمام سطح ماکارونی را بپوشاند . آن را کمی فشرده کنید تا به شکل قابلمه دربیاید و مانند کاسه‌ای توخالی شود. بعد مواد تفت داده شده و ماکارونی فرم‌دار را مخلوط کنید و درون کاسه گوشتی بریزید و آنها را هم کمی فشرده کنید.

کمی روغن روی آن بریزید و غذا را دم بگذارید. سپس ماکارونی را در دیس برگردانید. در این حالت ته دیگ شما همان ماکارونی‌های رشته‌ای است. برش بزنید و میل بفرمایید.

 

چاردیواری-ضمیمه دوشنبه روزنامه جام جم

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پیراشکی گوشت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها