مواد لازم: برنج: 3 پیمانه ، قارچ: 250 گرم، مرغ: 500 گرم ، سیب‌زمینی نگینی خرد شده: 2 عدد متوسط ، روغن، نمک: به میزان لازم ، پیاز: یک عدد، زعفران: 3 قاشق غذا‌خوری، ماست: یک لیوان سر خالی ، زرشک و خلال بادام و پسته برای تزئین: به میزان لازم .
کد خبر: ۸۳۱۴۳۷
طرز تهیه ته‌چین مرغ با قارچ

طرز تهیه: ابتدا مرغ را با یک لیوان آب بپزید. بعد از استخوان‌‌ها جدا کنید و کنار بگذارید. زرشک را بشویید و با یک قاشق گلاب خیس و صبر کنید تا گلاب کاملا به خورد زرشک برود و آن را با کمی روغن تفت دهید.

یک قاشق شکر و کمی زعفران به آن اضافه کنید و بعد از حل شدن شکر، آن را هم کنار بگذارید. خلال‌ها را هم مانند زرشک تفت دهید. قارچ‌ها را ورقه‌ای برش بزنید و برای این‌که تغییر رنگ ندهند، چند قطره آبلیمو به آنها بپاشید. برنج را تا مرحله آبکش بپزید.

ماست را با زعفران و دو عدد زرده تخم‌مرغ و دو قاشق روغن مخلوط کنید و خوب هم بزنید. تکه‌های مرغ را کمی به این سس آغشته کنید و آنها را بیرون بیاورید. نیمی از برنج پخته را در سس بریزید و مخلوط کنید.

کف قابلمه را روغن بریزید وآن را گرم کنید قارچ‌ها را کف قابلمه بچینید برنج آغشته به سس را روی قارچ‌ها بریزید و با پشت قاشق کمی فشرده کنید. بعد مرغ و زرشک را روی آن بریزید و بعد برنج سفید را اضافه کنید و کاملا صاف کنید و روی آن کمی از آب مرغ و روغن بدهید. آن را به مدت یک ساعت با حرارت ملایم دم بگذارید تا ته‌دیگ آن کاملا برشته شود بعد آن را در دیس بر‌گردانید و با خلال‌های تفت داده شده و زرشک تزئین کنید.

برای دور‌چین آن هم سیب‌زمینی نگینی را سرخ کنید و کمی نمک و زردچوبه روی آنها بریزید و کنار دیس ته‌چین قارچ بریزید. لا‌به‌لای سیب‌زمینی را هم زیتون بگذارید و از اعضای خانواده با یک غذای مجلسی پذیرایی کنید.

چاردیواری-ضمیمه دوشنبه روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها