گلکسی نوت 5، آخرین فبلت سامسونگ

سرانجام پس از مدت‌ها انتظار و شایعات فراوانی که فضای وب را پر کرده بود، سامسونگ در 22 مرداد از نوت 5 پرده برداشت.
کد خبر: ۸۲۸۸۸۸
گلکسی نوت 5، آخرین فبلت سامسونگ

این معرفی زودتر از زمان مورد انتظار یعنی رویداد IFA 2015 صورت گرفت و این نشان می‌دهد سامسونگ می‌خواهد از اپل در ارائه محصولات مجهز به صفحه نمایش بزرگ پیشی بگیرد و خودی نشان دهد.

نوت 5 یا همان پنجمین نسخه از فبلت‌های دوست‌داشتنی سامسونگ، این بار طبق وعده‌ای که از پیش شنیده بودیم با یک قاب فلزی محصور شده در میان دو شیشه سخت ساخته شده است.

قلم S هم که پای ثابت سری نوت است و این بار به محض بیرون کشیدنش روی صفحه قفل هم می‌توانید یادداشت کنید.

محصولات سری نوت هر زمان که آمده است، ما را با ویژگی‌های سخت‌افزاری خارق‌العاده‌شان متحیر کرده است.

فبلت اخیر سامسونگ یک نوع 5.7 اینچی با صفحه نمایش QHD از جنس Super AMOLED است. یک پردازنده هشت هسته‌ای و 14 نانومتری اگزینوس 7420 دارد که متشکل از چهار هسته کورتکس A57 با فرکانس 2.1 گیگاهرتز و چهار هسته کم مصرف‌تر A53 با فرکانس 1.5 گیگاهرتز است و اولین تلفن سامسونگ است که با یک رم چهار گیگابایتی LPDDR4 عرضه خواهد شد.

دو دوربین 16 مگاپیکسلی مجهز به OIS و لنز واید f/1.9 و پنج مگاپیکسلی مجهز به همان لنز نیز برای این تلفن غول‌آسا تعبیه شده‌است.

اتفاقات جالب دیگری هم افتاده که شاید متعجب‌تان کند. نوت 5 دارای 32 گیگابایت حافظه داخلی است و از شکاف کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند.

در واقع به‌دلیل بهتر شدن جنس بدنه، سامسونگ مجبور شده از برخی ویژگی‌های کاربردی دست بکشد. باتری تعبیه شده روی نوت 5 هم یک نوع ثابت و غیرقابل تعویض انتخاب شده است.

باتری یکی از آن قسمت‌هایی بود که خیلی‌ها منتظر شنیدن از آن بودند. این بار و به دلیل باریک‌تر شدن بدنه یک نوع 3000 میلی‌آمپری برای آن در نظر گرفته شده که در مقایسه با نوت 4 با باتری 3220 قطعا انتخاب کوچک‌تری بوده است.

اما با وجود صفحه نمایش Super AMOLED و پردازنده کم‌مصرف‌تر 14 نانومتری، انتظار می‌رود این باتری در حد و اندازه‌های نوع به‌کار رفته در نوت 4 یا حتی بهتر از آن عمل کند. بلافاصله پس از معرفی نوت 5 پیش فروش این فبلت آغاز شد.

کلیک (ضمیمه یکشنبه - روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها