مشکل بازنشستگی کارگران مشاغل سخت حل می شود؟

جزئیات مذاکره کارگران با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی

دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار از مذاکره با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برای حل مشکل بازنشستگی کارگران مشاغل سخت و زیان آور خبر داد.
کد خبر: ۸۲۵۸۹۶

جزئیات مذاکره کارگران با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی

رحمت الله پورموسی از برگزاری نشست نمایندگان کارگران با مدیرعامل تامین اجتماعی درباره حل مشکل بازنشستگی گروه‌های شاغل در بخش سخت و زیان آور خبر داد و گفت: مشکل این است که اگر کارفرما با بیمه مشکل داشته باشد، حکم بازنشستگی افراد صادر نمی شود.

به گزارش مهر، دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور افزود: براساس اصلاحیه ای که پیش از این به قانون زده شد، حق بیمه مشاغل سخت و زیان آور ۴ درصد افزوده شده بود.

پورموسی خاطرنشان کرد: پس از آن، آئین نامه به نحوی نوشته شده بود که یا کارفرما باید در زمان بازنشستگی ۴ درصد افزایش حق بیمه بابت مشاغل سخت و زیان آور را بپردازد و یا تضمین کند پس از صدور حکم بازنشستگی کارگر، پرداخت خواهد شد.

دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار گفت: هرچند افزایش ۴ درصدی حق بیمه برای کارگران مشاغل سخت و زیان آور، رقم بالایی نیست اما اینکه تامین اجتماعی بخواهد صدور حکم بازنشستگی کارگران را منوط به پرداخت مبلغ از سوی کارفرما کند، تخلف است.

این مقام مسئول کارگری کشور افزود: این مسائل باعث شده تا کارگران زیادی در زمان بازنشستگی در برزخ مانده و بازنشسته نشوند. در نهایت نشست منجر به این شد که حق به کارگران داده شد و قرار است برای حل این مشکل چاره ای اندیشیده شود.

 

برای مشاهده سوابق بیمه با موبایل کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها