آرژانتین؛ آمریکای جنوبی

سـرزمین اعجوبه‌های فوتبال

فوتبال برای افراد درگیر در این رشته ورزشی و طرفدارانش عالمی جداگانه است و از نظر بسیاری از ساکنان این دنیای خاص، پادشاه کنونی این قلمرو سبز، یک آرژانتینی به نام لیونل مسی است! در این شماره به سرزمین این اعجوبه فوتبال می‌رویم. آرژانتین گرچه به فوتبال، علفزارهای وسیع و عجایب طبیعی معروف است، اما شگفتی آن به این موارد محدود نمی‌شود. چند سالی است که بقایای فسیل شده دایناسورها در این کشور پیدا می‌شود و همین امر بر مرموز بودن این منطقه افزوده است.
کد خبر: ۸۲۱۴۹۲

چهارمین شهر بزرگ دنیا و بزرگ‌ترین کلانشهر آمریکای جنوبی، پایتخت آرژانتین یعنی بوینس‌آیرس است. این شهر که بشدت تحت‌تاثیر فرهنگ اروپا قرار گرفته، به خاطر معماری، زندگی شبانه و فعالیت‌های فرهنگی خود شهرت دارد. بوینس‌آیرس شاهراه اقتصادی، صنعتی، بازرگانی و فرهنگی آرژانتین بوده و بندر آن یکی از پرکارترین بنادر جهان است.

اماکن دیدنی پایتخت آن قدر زیاد و متنوع هستند که سلیقه هر مخاطبی را جلب کنند. تئاتر کلون یکی از بزرگ‌ترین خانه‌های اپرای جهان است. معماری سبک ایتالیایی، انجام نمایش‌های معروف، قدمت بیش از یک قرن آن و در نهایت ظرفیت 2000 نفری تئاتر، بازدید از آن را برای هر گردشگری جذاب کرده است. حیات وحش و باغ گیاه‌شناسی شهر نیز از گونه‌های مختلفی برخوردار هستند. در باغ گیاه‌شناسی گونه‌های نادر گیاهی و گل‌های خاص نگهداری می‌شوند که نحوه رشد و پرورش برخی از این گیاهان نیز به گردشگران آموزش داده می‌شود.

درست در کنار بندر قدیمی شهر، محله‌ای زیبا و رنگارنگ به نام لابوکا بنا شده است. لابوکا برای بسیاری از مردم آرژانتین مترادف با فوتبال و رقص محلی تانگو می‌باشد. فقط کافی است تا در تور پیاده‌روی ثبت‌نام کنید تا از دیدن خانه‌ها و کافه‌های رنگی لذت ببرید و شور فوتبال و ریشه‌های سنت ایتالیایی را با تمام وجود حس کنید.

صرف‌نظر از فضای شهری، جاذبه‌های طبیعی آرژانتین خود به تنهایی می‌توانند عاملی قدرتمند برای جذب گردشگر باشند. آبشار ایگواسو، ستاره درخشان مناظر طبیعی است. این آبشار شامل 275 آبشار با ارتفاع مختلف 30 تا 40 و 60 تا 82 متری است که باعث شده با گستره 7/2 کیلومتری خود، سه برابر بزرگ‌تر از آبشار نیاگارا در آمریکای شمالی باشد. پارک ملی ایواسو به منظور حفاظت از پوشش گیاهی، حیات وحش و مناظر زیبای این آبشار ایجاد گردیده که در سال 1984 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت. سالانه نزدیک به یک میلیون نفر از این آبشار که در مرز برزیل و آرژانتین واقع شده، دیدن می‌کنند.

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری پربازدید کشور مارادونا، باز هم آب است، اما این بار دیگر نه به صورت آبشار، بلکه یخی! یخچال طبیعی پریتو مورنو در پارک ملی لوس گلاسیارس در ایالت سانتاکروز قرار دارد. 250 کیلومتر مربع یخ به طول 30 کیلومتر با ظاهر خاص خود و امکان دسترسی آسان به آن، به یکی از بزرگ‌ترین مناطق جذب گردشگر در پاتاگونیای جنوبی تبدیل شده است. تورهای مخصوص یخ‌پیمایی که معمولا شامل دو برنامه گردشگری یخ‌پیمایی کوتاه‌مدت- عبارت است از پیاده‌روی یک تا یک و نیم ساعته روی یخ و یخ‌پیمایی طولانی‌مدت به مدت پنج ساعت- هستند، مشتریان زیادی دارند. برگزارکنندگان این تورها به افراد شرکت‌کننده کفش‌های مخصوص یخ‌پیمایی (یخ‌شکن) ارائه می‌کنند.

به فهرست گردشگری خود علاوه بر موزه‌ها، گالری‌ها و کلیساهای قدیمی، شهر زیبا و دریاچه باریلوچه، شیاره هوماهواکا و شهر دیدنی پورتو مادرین را نیز اضافه کنید.

چطور برویم؟

اگر برای سفر به کشور آرژانتین به دنبال تور مناسب می‌گردید، کمی صبر کنید چراکه تورهای گردشگری برنامه منظم و متنوعی در مورد این کشور ارائه نمی‌دهند. شاید بهترین راه این باشد که خود دست به کار شوید! اولین قدم رفتن به سفارتخانه آرژانتین در خیابان پاسداران است. بعد از آن هم بایستی بلیت رزرو کنید که حداقل دو میلیون تومان هزینه خواهد داشت. اگر به فکر سفری کم‌خرج هستید بایستی دل به دریا بزنید و از اقامت در مکان‌های خیلی معمولی هراسی نداشته باشید.

نرگس انصاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها