یک منبع وابسته به وزارت دفاع عراق فاش کرد که آمریکا برای جلوگیری از ورود نیروهای الحشد الشعبی به شهرهای فلوجه و رمادی برای مقابله با تروریست های داعش، ارتش عراق و دولت حیدرالعبادی را تحت فشار قرار داده است.
کد خبر: ۸۱۸۶۴۳
آمریکا مانع عملیات نیروهای الحشد الشعبی علیه داعش شد

این منبع عراقی در گفت وگو با پایگاه خبری «الوقت» گفت: سفیر و فرمانده نیروهای نظامی آمریکا در عراق، به ارتش عراق و دولت العبادی برای عدم ورود نیروهای الحشد الشعبی به فلوجه و الانبار فشار وارد می کند.

وی افزود: عملیات نیروهای الحشد الشعبی که از دو هفته پیش برای پاکسازی شهر فلوجه در استان الانبار آغاز شده در حال نتیجه دادن بود اما سفیر آمریکا به بهانه نبود هماهنگی میان شیوخ عشایر مسلح در الانبار و ارتش عراق از العبادی خواست عملیات علیه داعش را به تعویق اندازد.

در همین راستا، فرمانده نیروهای نظامی آمریکا که در غرب عراق مستقر است با فشار بر فرماندهی ارتش عراق به منظور تعویق عملیات در فلوجه تهدید کرد که ارتش آمریکا مناطق درگیری نیروهای الحشد الشعبی و داعش را بمباران خواهد کرد که این امر از نظر طرف عراقی، یک تهدید ضمنی به مداخله نظامی آمریکا به نفع داعش تلقی می شود.

اقدامات مداخله جویانه سفیر و فرمانده نظامی آمریکا در غرب عراق سبب بروز نگرانی هایی در وزارت دفاع عراق شده و تا حدی روی عملیات نظامی نیروهای عراقی علیه مواضع داعش در فلوجه اثر گذاشته است.

آمریکایی ها پیش از این هم بارها در درگیری های جاری در عراق به نفع داعش دخالت کرده و با پرتاب محموله های حاوی سلاح و تجهیزات و آذوقه تلاش کرده اند تا حلقه محاصره را به نفع داعش بشکنند.

حدود یک ماه پیش زمانی که نیروهای داعش اقدام به برگزاری یک مانور گسترده به همراه ادوات و تجهیزات پیشرفته در چند کیلومتری محل اقامت یگان های نظامی آمریکا کردند، فرماندهی نیروهای آمریکایی علیرغم تعهداتی که به دولت بغداد داده بود، مداخله نکرد و در واقع داعش زیر چتر حمایت آمریکایی ها مانور سنگین و چندین ساعته نظامی خود را برگزار کرد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها