عملیات موفق ارتش و نیروهای بسیج مردمی عراق در پاکسازی شهرکی در شرق استان صلاح‌الدین، سرانجام به سقوط آخرین پایگاه گروه تروریستی داعش در استان دیالی منجر شد.
کد خبر: ۸۱۵۴۹۴
آخرین پایگاه داعش در استان دیالی سقوط کرد + عکس

دوشنبه‌شب گذشته نیروهای ارتش عراق با همکاری نیروهای بسیج مردمی (الحشد الشعبی) عملیات پاکسازی شهرک مهم «المطیبجه» در مرز بین استان‌های دیالی و صلاح الدین را آغاز کردند.

نیروهای عراقی بعد از شناسایی منطقه و پناهگاه‌ها و تحرکات عناصر داعش در این عملیات توانستند طی 6 ساعت شهرک را به طور کامل پاکسازی کنند.

همچنین مناطق اطراف شهرک را که آلوده به تروریست‌های داعش بود نیز پاکسازی کردند.

در عملیات پاکسازی روستای المطیبجة و اطراف آن ده‌ها تن از تروریست‌های داعش کشته شدند.

همچنین نیروهای عراقی موفق شدند 5 پایگاه آموزشی داعش را در روستا بطور کامل نابود کنند.

عناصر تروریستی داعش 5 پایگاه سری در این شهرک برای آموزش عناصر خود و همچنین تجهیز خودروها به مواد منفجره تاسیس کرده بودند و خود را برای انجام عملیات در استان صلاح‌الدین و استان دیالی علیه مواضع نیروهای عراقی آماده می‌کردند.

شهرک مهم المطیبجه آخرین پایگاه عناصر تروریستی داعش در استان دیالی محسوب می‌شد و با پاکسازی این منطقه مهم، استان دیالی از وجود نیروهای تروریستی داعش به طور کامل پاکسازی شد.

از طرفی دیگر، «محمد ابراهیم ضیفان» رئیس شورای محلی «العظیم» در شمال دیالی نیز گفت که آزادی منطقه مطیبجه بین دیاله و صلاح‌الدین می‌تواند ثبات امنیتی را با میزان 95 درصد به ارمغان بیاورد.

محمد ضیفان به وبگاه خبری «شفق نیوز» عراق گفت: این منطقه در مرز استان صلاح‌الدین، یکی از بزرگ‌ترین نقاط تهدیدآمیز برای استان دیالی و محل تردد تروریست‌ها بین دو استان بود.

شهرک المطیبجه از سال 2004 تاکنون شاهد هیچ عملیات نظامی نبود اما اکنون شاهد عملیات پاکسازی گسترده و موفق ارتش و نیروهای مردمی عراق است.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها