جام جم نوا: گروه موسیقی اسلوونیایی «لایباخ» به‌عنوان اولین گروه موسیقی خارجی، برای اجرا در کره شمالی از دولت این کشور مجوز گرفت.
کد خبر: ۸۱۷۳۹۸
برگزاری اولین کنسرت خارجی در کره شمالی+عکس

این گروه موسیقی جنجالی قرار است دو اجرا در ماه اوت سال 2015 در شهر «پیونگ‌یانگ» پایتخت کره شمالی و در مقابل دوهزار نفر تماشاچی داشته باشد که شامل اجرای برگزیده‌ای از قطعات آن‌ها در طول 35 سال گذشته است.
به گزارش بی‌بی‌سی، گروه «لایباخ» به‌دلیل پوشش نظامی خود در هنگام اجرای کنسرت بارها مورد انتقاد قرار گرفته، اما طرفداران این گروه موسیقی معتقدند که نوع پوشش آن‌ها انتقادی بر ایدئولوژی تمامیت‌خواهی است.
«مورتن تراویک» که برگزاری این کنسرت را در کره شمالی برعهده دارد و به سبب برگزاری رویدادهای گوناگون فرهنگی متفاوت مورد اعتماد مقامات کره شمالی است، اعتقاد دارد که در غرب، کره شمالی را به‌عنوان بسته‌ترین کشور دنیا می‌شناسند، اما واقعیت این است که آن‌ها تمایل زیادی به ایجاد رابطه با دنیای بیرون دارند.
وی ادامه داد: کره شمالی و همچنین گروه موسیقی «لایباخ» با اتهامات فاشیستی روبه‌رو هستند، اما حقیقت این است که این‌ها سوءبرداشت است.
گروه موسیقی لایباخ 19 و 20 اوت سال جاری میلادی همزمان با هفتادمین سالگرد استقبال شبه‌جزیره کره از استعمار ژاپن، در شهر پیونگ‌یانگ اجرا خواهند داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها