دو سارق حرفه‌ای که در پوشش مسافر، سوار خودروها شده و با مجروح کردن رانندگان خودرو را سرقت می‌کردند، در دام پلیس گرفتار شدند.
کد خبر: ۸۱۶۸۳۴

به گزارش جام‌جم، بیست و یکم خرداد امسال مردی که دست و پایش باندپیچی شده بود با حضور در پلیس آگاهی استان گلستان از دو مرد به اتهام سرقت شکایت کرد.

شاکی به پلیس گفت: شب گذشته دو مرد جوان به عنوان مسافر از روستایی در اطراف شهر سوار خودرویم شدند و خواستند آنها را دربست به شرق گرگان ببرم. در میانه راه به خواسته آنها مقابل مغازه‌ای توقف کردم که در این هنگام با چاقو به من حمله و مرا که بشدت مجروح شده بودم، به صندلی عقب انداخته و شروع به حرکت کردند. از حرف‌هایشان متوجه شدم قصد جان مرا کرده‌اند که در یک لحظه در خودرو را باز کرده و به بیرون پریدم.

جستجو‌ها در این رابطه ادامه داشت تا این که سه روز بعد از شکایت، ماموران انتظامی هنگام گشتزنی در یکی از محله‌‌های شهر خودروی سرقتی را در حالی که در محلی خلوت رها شده و ضبط، پنل و اموال متعلق به شاکی سرقت شده بود، پیدا کردند.

تحقیقات در این زمینه ادامه داشت تا این‌که مرد دیگری با مراجعه به پلیس در شکایتی گفت: دو نفر را به عنوان مسافر دربستی سوار خودرو کرده و آنها با چاقو مرا مجروح و خودرو را سرقت کردند.

دزدان این بار نیز پس از سرقت لوازم با ارزش خودرو، آن را در محل خلوت رها کرده بودند. جستجو‌های پلیس ادامه داشت تا این که هفته گذشته شاکی نخست پرونده با حضور در پلیس آگاهی اعلام کرد مرد رهگذری مدارک خودرویش را در خیابان پیدا کرده و در تماس با شماره برادرش که در میان مدارک بوده، آن را تحویل وی داده است. یابنده مدارک به پلیس آگاهی احضار شد و با مشاهده تصویر فرضی سارقان، یکی از آنها را شناسایی کرد و گفت: این فرد در محله ما زندگی می‌کند و از سارقان حرفه‌ای است.

ماموران با کشف این سرنخ و مشخص شدن هویت یکی از سارقان متوجه شدند او یک دزد حرفه‌ای بوده که پیش از این به اتهام سرقت‌های مختلف شش بار زندانی و چندی پیش آزاد شده است.

دو روز پیش متهم توسط ماموران در خانه‌اش دستگیر شد. متهم با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی اعتراف کرد با همدستی دوستش که او نیز سابقه‌دار است، به عنوان راننده سوار خودروی
هر دو شاکی شده و با زخمی کردن رانندگان، اموالشان را سرقت کرده‌اند. هدفشان هم سرقت اموال درون خودروها و پول و اموال قیمتی مالباختگان بوده تا با آن شیشه بخرند.با اعتراف متهم به این دو سرقت، دیگر همدست وی نیز دستگیر شد. او نیز در مواجهه حضوری با وی به سرقت‌‌ها اعتراف کرد.

متهمان با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند. تحقیقات تکمیلی از آنها برای مشخص شدن دیگر جرایمشان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها