شاید دختران و پسرانی را دیده باشید که در سنین نوجوانی و اول جوانی تارهای سفید مو در میان گیسوانشان خودنمایی می‌کند. این مساله برای هیچ کس خوشایند نیست، زیرا موی سفید نماد پیری است و قرار نیست از دوران جوانی همدم فرد شود.
کد خبر: ۸۱۶۶۰۴

با این حال، این مساله قابل جلوگیری است و اگر شما به نکاتی که در اینجا توصیه می‌کنیم توجه داشته باشید، اسیر موهای سفید زودهنگام نخواهید شد:

از گرما بپرهیزید: گرمای شدید باعث ضعیف شدن پیاز مو می‌شود و مو مسیر سفیدشدن را پیش می‌گیرد. اگر در معرض آفتاب مستقیم قرار دارید، حتما کلاه بر سر بگذارید و از گرمای شدید دوری کنید. ماسک‌های خنک‌‌کننده مو بر موهایتان قرار دهید تا دوباره پیاز مویتان قوی شود و موهایی خوب پیدا کنید.

ویتامین B12 بخورید: این ویتامین روند سفیدی مو را به تاخیر می‌اندازد. جگر، گوشت، تخم‌مرغ، ماهی، ماهیچه، شیر، پنیر و مخمر حاوی درصد بالایی ویتامین B12 است.

چرب کنید: معمولا نوجوانان علاقه چندانی به این کار ندارند، اما این یکی از بهترین روش‌ها برای رهایی از موهای سفید است. موهایتان را با روغن زیتون یا روغن بادام ماساژ دهید و بگذارید حداقل به مدت یک ساعت روی سرتان باقی بماند.

حنا: هفته‌ای یک بار حنا بر سر بگذارید تا روند سفیدشدن موهایتان به تاخیر بیفتد. حنا موهای سفیدی را هم که الان دارید پنهان می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها