شمارش معکوس برای پایان المپیاد ورزشی دانشجویان جهان(یونیورسیاد) در گوانگ‌جو در حالی آغاز شده است که در روز یازدهم این رقابت‌ها با کسب یک مدال طلای دیگر توسط تکواندوکاران، کاروان ورزش ایران به رتبه هشتم جدول توزیع مدال‌ها صعود کرد.
کد خبر: ۸۱۶۴۷۵

به گزارش جام‌جم، ورزش دانشجویی کشورمان که دو روز بود در جدول توزیع مدال‌های این بازی‌ها در رده نهم جاخوش کرده بود، دیروز به لطف درخشش امید عمیدی تکواندوکار شایسته وزن 87- کیلو و طلای ارزشمندی که این ملی‌پوش تکواندو از آن خود کرد با هفت طلا، دو نقره و شش برنز به رده هشتم این بازی‌ها صعود کرد.

عمیدی در دیدار پایانی، تکواندوکار کره‌ای را شکست داد و طلایی شد. او که برای رسیدن به فینال از سد حریفانی از ساحل عاج، مکزیک و ترکیه گذشته بود پس از کسب مدال طلا این‌گونه اظهارنظر کرد: از همه عوامل از جمله مربیانم قدردانی می‌کنم و مطمئن هستم این تنها تلاش خودم نبود که منجر به مدال طلا شد. زحمت زیادی کشیدم و تمرینات سنگینی داشتیم که همه این تلاش‌ها امروز به ثمر نشست.

وی گفت: آرزویم کسب مدال طلا در مسابقات جهانی و المپیک است تا بتوانم افتخاری بر افتخارات کشورم بیفزایم و در تاریخ تکواندو سهمی داشته باشم. از اینجا برای حضور در مسابقات آزاد کره عازم چنچئون می‌شویم و امیدوارم در آنجا نیز مدال طلا کسب و به امتیازاتم اضافه کنم.

دیروز همچنین سروش احمدی در وزن 63 کیلوی تکواندو با یک برد برابر حریف اردنی و شکست مقابل تکواندوکار بلژیکی از دور مسابقات کنار رفت. در رقابت‌های دوی نیمه ماراتن نیز محمدجعفر مرادی با زمان یک ساعت و ٧دقیقه و ١١صدم ثانیه در جایگاه نهم قرار گرفت.

این بازی‌ها در شرایطی روز سه‌شنبه به پایان می‌رسد که دیروز در پایان روز یازدهم این رقابت‌ها در جدول رده‌بندی مدال‌ها کره‌جنوبی با 41 طلا، 27 نقره و 26 برنز در صدر ایستاد. روسیه با 31 طلا، 36 نقره و 43 برنز جای چینی‌ها را در رده دوم گرفت. چین با 31 طلا، 18 نقره و 53 برنز سوم شد. ژاپن، آمریکا، فرانسه و ایتالیا چهارم تا هفتم شدند. اوکراین هم پشت سر کاروان ایران در رده نهم قرار گرفت.

پاداش برای مدال‌آوران

در حاشیه رقابت‌های تکواندو، مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویی وزارت علوم از در نظر گرفتن پاداش برای مدال‌آوران یونیورسیاد خبر داد.

او گفت: فدراسیون دانشگاهی باید از حمایت دانشگاه‌ها در این حوزه بهره‌مند شود. یکی از مشکلات این بوده که پشتیبانی‌ها منظم نبوده و باید در این دوره به شکل منظم و هماهنگ شاهد این پشتیبانی‌ها باشیم و از اجزای تشکیل‌دهنده فدراسیون خواستیم تا بموقع به تعهدات خود عمل کنند. پس از پایان یونیورسیاد در تهران مراسم تجلیل برگزار می‌کنیم و جوایز ورزشکاران پرداخت می‌شود. مطلع شدم مبلغی هم قرار است پرداخت شود که میزان آن را پیگیری می‌کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها