از صبح که خبر آمدن فوتبالیست‌های تیم ملی به بخش‌ها رسیده بود کودکان سر از پا نمی‌شناختند و بی‌صبرانه منتظر آمدن تیم ملی بودند. با ورود اعضای تیم ملی، کودکان که لباس ورزشی بر تن داشتن به استقبال آنها آمدند.
کد خبر: ۸۱۶۰۹۶

اعضای تیم ملی به بخش‌های مختلف بستری و همچنین اقامتگاه محک رفتند و با کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌هایشان دیداری صمیمانه داشتند. پس از آن مسابقه فوتبالدستی بین قهرمانان کوچک مبارزه با سرطان و قهرمانان ملی فوتبال برگزار شد. در این مسابقه سرشار از هیجان پدر و مادرها کودکان خود را تشویق می‌کردند. خلاصه موسسه محک یک روز فوتبالی را پشت سر گذاشت. جواد نکونام، فریدون زندی، کریم انصاری‌فرد، پژمان منتظری، هاشم بیگ‌زاده و کاظم برجلو باارزش‌ترین قرارداد تاریخ فوتبال ایران و شاید هم جهان را امضا کردند. طرف دوم این قرارداد کودکان مبتلا به سرطان محک بودند. این اولین باری نبود که نکونام، زندی و برجلو برای دیدار با کودکان مبتلا به سرطان در محک حاضر می‌شدند. همین دو ماه پیش بود که زندی برای ملاقات با کودکان به محک آمده بود. نکونام هم بارها به محک آمده و کاپیتان تیم کودکان در جام نوع‌دوستی بود.

در این قرار داد قهرمانان فوتبال کشورمان عضو خانواده بزرگ محک شدند و نسبت به کودکان مبتلا به سرطان متعهد شدند که آنان را هرگز فراموش نکرده و پیوند دوستی‌شان را همیشگی کنند. قهرمانان فوتبال قول دادند تا برای بازی و شاد کردن کودکان هر سه ماه یک‌بار به دیدارشان بیایند و دیگر دوستانشان را نیز با محک آشنا کرده و ایشان را به بازدید از این مؤسسه تشویق کرده و به خانواده بزرگ محک پیوند دهند.

این قرارداد در حضور بنیانگذار و مدیرعامل محک، جمعی از خبرنگاران و کودکان محک و خانواده‌های آنها در چهار بند به امضا رسید. مفاد این قرارداد تماماً بر پایه عشق به همنوع و مهرورزی است و بی‌شک ارزشمندترین قرارداد تاریخ فوتبال ایران و شاید هم جهان می‌باشد. جواد نکونام کاپیتان تیم ملی در نشست خبری در حاشیه این قرارداد انسان دوستانه گفت: «همه تلاش تیم ملی فوتبال ایران برای خوشحال کردن هموطنان است. امیدواریم بتوانیم با تلاشمان لبخند رضایت را بر لبان مردم عزیزمان بیاوریم. از این‌که در محک هستیم بسیار خوشحالیم و امیدواریم این دیدارها بتواند در زمینه افزایش امید به زندگی در کودکان و پیشبرد فرهنگ نوع‌دوستی موثر باشد. امیدوارم حس رفاقت بین اعضای تیم ملی سبب ترویج کمک به کودکان مبتلا به سرطان باشد».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها