ورود مناظره‌های علمی به شبکه4

غلامرضا غلامی، مدیر جدید شبکه چهار سیما گفت: پخش برنامه‌های گفت‌وگومحور و مناظره‌ درباره موضوعات مختلف جامعه با محوریت علم، دانش و نخبگان کشور در اولویت شبکه چهار قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۸۱۶۰۸۷

غلامی درباره اولویت‌هایش برای تغییر برنامه‌های شبکه چهار به تسنیم توضیح داد: در مرحله اول باید رابطه شبکه با نخبگان جامعه در این شبکه احیا شود و ارتقا یابد، به این معنا که حضور نخبگان در تلویزیون کاملا احساس شود.

از نظر علمی باید برنامه‌هایی را در این شبکه طراحی کنیم که علاوه بر این‌که فضای شبکه را بازتر می‌کند؛ فضایی را هم فراهم کند که شبکه بتواند واسطه‌ای میان نخبگان و جامعه شود، به این معنی که حوزه‌های مختلف جامعه بتوانند با ارتباطی که با شبکه برقرار می‌کنند، خودشان را با جامعه هماهنگ کنند و نخبگان حوزه‌های علمی شبکه هم بتوانند در بحث هدایت افکار عمومی هم با شبکه ارتباط داشته باشند.

نکته بعدی هم که باید به آن توجه شود، این است که فرم مباحثی که مطرح می‌شود دیگر نباید فقط شامل سخنرانی و... باشد؛ بلکه ما باید رویکردی ایجاد کنیم که به برنامه‌های مستند در این شبکه بیشتر توجه شود و برنامه‌های روتین سخنرانی که در حال پخش است و به‌نوعی حالت رادیویی دارند، حذف شوند و به‌جای آن برنامه‌های گفت‌وگومحور و مناظره‌ای جایگزین شود تا طیف‌های مختلف فکری که درون کشور حضور دارند، بیایند و حرف‌هایشان شنیده شده و مخاطب بتواند با ایده‌های مختلف قشر نخبه جامعه برای حل مشکلات جامعه آشنا شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها