اگر برای مهمانی هایتان معمولا چند مدل سالاد آماده می کنید، سالاد ژله ای را فراموش نکنید. شما با همین روش می توانید انواع و اقسام سالادهای قالبی دکوراتیو را درست کنید و با آن پز دهید.
کد خبر: ۸۱۳۵۶۵
با این سالاد جلوی مهمان ها پُز دهید


مواد لازم برای لایه اول:

3 قاشق چای پودر ژلاتین
1 قاشق چای شکر
1 فنجان آب
1.4 قاشق نمک
1 عدد کلم بروکلی
2 عدد هویج
12 عدد گوجه گیلاسی
3 قطره اسانس لیمو


مواد لازم برای لایه دوم:

1 عدد سینه مرغ
3 عدد سیب‌زمینی متوسط
1 عدد هویج پخته
2 عدد خیار شور
2 ق س جعفری
1.2 پیمانه سس مایونز
نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
1 عدد پیاز خرد شده

طرز تهیه لایه اول:

1. در ظرف مناسبی آب، پودر ژلاتین و شکر را مخلوط‌کنید سپس ظرف را روی حرارت غیرمستقیم قرار دهید تا ژلاتین کاملاً حل شود. بعد از حل شدن ژلاتین، نمک و اسانس لیمو را اضافه کنید. مواد را داخل یک ظرف بریزید و آن را در یخچال به مدت 10 دقیقه قرار دهید سپس نیمی از مخلوط ژلاتین آماده را در ظرف بریزید و دوباره به مدت 20 دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا سفت شود.

2. کلم بروکلی و هویج‌ها راخردکنید و بشویید. گوجه‌فرنگی را هم از وسط نصف کنید سپس آنها را بخارپزکنید.حالاظرف را از فریزر خارج کنید و مواد بخارپز شده را روی آن بچینید.باقیمانده مخلوط ژلاتین را روی مواد بریزید و سپس ظرف را به مدت 20 دقیقه دیگر در یخچال بگذارید تا کاملاًخودش را بگیرد.

طرز تهیه لایه دوم:

1. سینه مرغ را همراه با مقداری پیاز،آب،نمک،فلفل و زردچوبه در یک قابلمه روی حرارت بگذارید تا بپزد. هویج و سیب‌زمینی را هم بپزید. بعدازاینکه مرغ پخت، آن را ریش‌ریش کرده، کنار بگذارید. سیب‌زمینی و هویج راهم بعدازاینکه پخته شدند،رنده کنید. خیار شورهارا هم خردکنید.

2. اکنون سینه مرغ ریش‌ریش شده،سیب‌زمینی و هویج رنده شده و خیار شور خردشده را همراه با جعفری خرده شده، نمک، فلفل و سس مایونز در یک‌کاسه مناسب باهم مخلوط‌کنید. قالب را از داخل یخچال بیرون آورید و مخلوطی را که آماده کرده‌اید را روی آن بریزید و به مدت 3 ساعت ظرف را در یخچال قرار دهید تا مواد سرد و سفت شوندسپس آن را در ظرف مناسبی برگردانید.

(برترینها)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها