محققان آمریکایی از تولید و عرضه گجت متفاوتی خبر داده‌اند که می‌تواند در مدیریت و کنترل استرس به کاربرانش کمک کند.
کد خبر: ۸۰۹۷۷۹

به گزارش مهر، استرس تبدیل به یکی از یاران همیشگی انسانهای عصر امروزی شده، تا جایی که برخی برای غلبه بر این حس به مصرف داروهای آرامش بخش روی میآورند. این موضوع در حالی است که فناوری در سالهای اخیر به کمک انسانها شتافته تا زندگی بهتری را برای آنها رقم بزند.

گجتهای بسیاری برای کنترل و مدیریت استرس تولید و روانه بازار فناوری شدهاند که از میان آنها میتوان به ساعت، دستبند و همینطور هدفونهای هوشمندی اشاره کرد که این امکان را در اختیار کاربرانشان قرار میدهند. اکنون گجت جدید و متفاوتی با همین قابلیت تولید و عرضه شده که میتواند سودمند و مفید باشد.

محققان آمریکایی موفق به ساخت هدبند متفاوتی شدهاند که به کنترل امواج مغزی کاربر پرداخته و واکنشهای متفاوتی را در برابر استرس وارد شده به شخص بروز میدهد. این هدبند میتواند نقش متفاوتی در مدیریت و همینطور کنترل استرس ایفا کند. گجت جدید با نام Muse و به معنای «تفکر» است. از قابلیتهای این هدبند میتوان به مجهز بودن به هفت حسگر EEG اشاره کرد که هر گونه فعالیت الکتریکی نامرتب در مغز را شناسایی و اطلاعات را به نرمافزاری که روی اسمارت فونها نصب میشود، ارسال میکند.مخترعان این گجت معتقدند استفاده طولانی مدت از این گجت میتواند در آرامش و همینطور تمرکز بیشتر کاربران نقش بسزایی را ایفا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها