قبولی۷۵۰ هزار نفر در کنکور امسال

ظرفیت پذیرش در آزمون سراسری تاکنون بیش از ۷۵۰ هزار نفر اعلام شده است که بیشترین ظرفیت در گروه علوم ریاضی و فنی با ۲۶۰ هزار نفر، گروه علوم انسانی با ۲۱۵ هزار نفر و گروه علوم تجربی با ۲۰۲ هزار نفر است.
کد خبر: ۸۰۷۲۴۴

به گزارش مهر، ابراهیم خدایی، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش در حاشیه بازدید از حوزه کنکور سراسری ۹۴ در دانشگاه علم و صنعت در جمع خبرنگاران درباره ظرفیت خالی دانشگاه‌ها گفت: ظرفیت پذیرش در آزمون سراسری تاکنون بیش از ۷۵۰ هزار نفر اعلام شده است که بیشتر ظرفیت خالی نیز در گروه علوم ریاضی و علوم انسانی است که البته این ظرفیت خالی در دانشگاه آزاد، پیام نور و موسسات غیرانتفاعی قرار دارد نه در دوره‌های روزانه.

خدایی درباره افزایش ظرفیت در دوره‌های روزانه و رایگان گفت: ظرفیت پذیرش در دوره روزانه حدود ۱۱۰ هزار نفر است و با توجه به این‌که این موضوع تنها در دانشگاه‌های دولتی وجود دارد این ظرفیت افزایش پیدا نمی‌کند تا دانشگاه‌ها در تحصیلات تکمیلی از این بخش استفاده کنند.

رئیس سازمان سنجش درباره این‌که آیا ظرفیت رشته‌های علوم انسانی ممکن است به همین دلیل نسبت به گذشته کاهش پیدا کند، گفت: ممکن است این اتفاق بیفتد، ولی در نهایت شورای گسترش آموزش عالی تصمیم‌گیری نهایی را انجام می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها