ساعت هوشمند اپل به ساختار امنیتی مشابه با آیفون مجهز خواهد بود

ساختار امنیتی نیرومند ساعت اپل

همانطور که در جریان هستید، نسخه دوم از سیستم‌ عامل ساعت اپل نیز معرفی شده است ولی یکی از نکات بسیار مهم این سیستم عامل، امنیت آن است که در سطحی برابر با آیفون خواهد بود.
کد خبر: ۸۰۶۴۶۵
ساختار امنیتی نیرومند ساعت اپل

جام جم کلیک: نشست اپل در WWDC2015 برای بسیاری با اخبار هیجان‌انگیز همراه بود و یکی از مهم‌ترین مواردی که کاربران به آن توجه داشتند نیز معرفی خدمات و امکانات جدید برای ساعت هوشمند اپل و به خصوص نسخه جدید سیستم عامل اپل برای این ساعت‌ها بود که می‌توانید برای مطالعه خبر مربوطه اینجا کلیک کنید.

اما به نظر می‌رسد که این نسخه از سیستم عامل ساعت هوشمند اپل که با نام Watch OS 2 شناخته می‌شود، از یک ساختار امنیتی بسیار نیرومند بهره‌مند است که می‌تواند موجب شود تا این ساعت از سطح امنیتی برابر با تلفن‌های همراه هوشمند اپل یعنی آیفون بهره‌مند باشد.

در صورتی که رمز ورود و دسترسی خود به ساعت اپل را فراموش کنید، تنها راهی که می‌توانید در Watch OS 2 برای بازیابی آن اقدام کنید، همان روش بازیابی امنیتی است که اپل برای آیفون مورد استفاده قرار می‌دهد و مدت‌هاست که کاربران را راضی نگاه داشته است.

جالب است بدانید که راه‌اندازی ساعت هوشمند اپل بر پایه این سیستم عامل که پاییز امسال عرضه می‌شود، نیاز به داشتن یک حساب کاربری و رمز عبور مخصوص در ساختار iCloud اپل دارد و به نظر می‌رسد که اپل امنیت این ساعت را بسیار جدی‌تر از پیش گرفته است زیرا بدون در اختیار داشتن این رمز عبور، عملا استفاده از ساعت غیرممکن خواهد بود و این امر به کاهش احتمال به سرقت رفتن این ابزار همراه منتهی خواهد شد.

شایان ذکر است که پیش از این گزارش‌هایی درباره احتمال هک کردن دسترسی به این ساعت از طریق وصل کردن آن به ایفون به گوش می‌رسید که هم‌اکنون و با توجه به استفاده از ساختار iCloud، این روش به صورت کامل نقض شده است.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها