عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در رابطه با برنامه تلویزیونی «بورس» گفت: این برنامه، بسیار خوب است. از این جهت که در هر صنعت خاص، اطلاعات قابل قبول و با کیفیتی برای بینندگان ارائه می شود. ادامه این روند بسیار مفید خواهد بود زیرا بسیاری از سرمایه گذران بدون داشتن اطلاعات کافی و شناخت از اهرم های مالی در بورس و اطلاعات جامع وارد بورس می شوند و متأسفانه ضررهای هنگفتی می کنند. ارائه این اطلاعات سبب شفافیت در بورس می شود.
کد خبر: ۸۰۵۵۳۳
انعکاس مثبت برنامه «بورس» در بین اهالی خانه ملت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، عطاالله حکیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان مطلب فوق مشارکت سازمان بورس و رسانه ملی را برای ساخت این برنامه مثبت ارزیابی کرد و با اشاره به این سخن امام راحل که صدا و سیما یک دانشگاه است، افزود: رسانه ملی همیشه ثابت کرده که در خیلی مواقع به عنوان یک مرجع و رهبر است و می تواند در ارتباط با ارائه اطلاعات در همه بخش ها برای ملت مفید باشد. این در حالی است که بدون مطرح کردن مسائل حاشیه ای می تواند موفق تر هم عمل کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی در رابطه با راهبردهایی که می تواند با عنوان شدن در این برنامه به رفع دغدغه مردم و سرمایه گذاران کمک کند، گفت: اطلاعاتی که در هر بخش از این برنامه مطرح می شود، مفید است اما مشکل اقتصاد ما کاملاً ساختاری است و تنها به یک صنعت یا موضوع خاص برنمی گردد. در واقع مشکل اصلی ما زیرساختی و مربوط به سال های پیش از انقلاب و سرمایه گذاری غربی است. باید اقتصاد را از نو بررسی و مهندسی معکوس کنیم و آن را بر مبنای اعتقادات و فرهنگ خودمان که همان اقتصاد مقاومتی است، بنا کنیم.

وی با تاکید بر این که اگر چنین کاری نکنیم، اقتصاد مسیر درستی را در پیش نخواهد گرفت، افزود: همان طور که در بازار بورس نوعی بی ثباتی را شاهد هستیم. گاهی رشد سریع صعودی داریم و گاهی نیز ناگهان افت های شدیدی را شاهد هستیم. این نشان می دهد اقتصاد ما اقتصاد درستی نیست و روند با ثباتی را در طول سال های گذشته نداشته است. برای اینکه بتوانیم یک اقتصاد با ثبات را تعریف کنیم باید با کمک همه صاحب نظران و اندیشمندان تئوری اقتصاد اسلامی را به طور دقیق و جدی عملیاتی کنیم.

حکیمی درباره سیاست های کلی برنامه گفت: اگر من جای سردبیر برنامه بودم مانند یک پزشک عمل می کردم. زیرا در ابتدا باید عوامل ایجاد بیماری را شناسایی کرده و بعد برای درمان آن تلاش کرد. اقتصاد مجموعه ای پیچیده و درهم تنیده است و عوامل مختلفی مانند میکروب در اقتصاد ما مثل رانت رسوخ پیدا کرده اند. در ابتدا باید آسیب شناسی دقیق کرده و با این عوامل بیماری زا با جدیت مبارزه کنیم و بعد از آن یک استراتژی مناسب بر اساس اقتصاد اسلامی و مقاومتی بنا کنیم. سپس نوبت آن است که به بخش های مالی، صنعتی، تولیدی، خدمات و کشاورزی که هر کدام زیرشاخه های متعددی دارند، پرداخته شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن یادآوری این مطلب که چنین برنامه هایی در صورت داشتن تداوم قطعا می توانند در افزایش سواد مالی جامعه موثر باشند، پیشنهاد کرد: بهتر است این برنامه در دو بخش مجزا تولید شود. یک بخش به شکل کاملاً تخصصی برای افرادی که در بازار سرمایه فعالیت دارند و قسمت دیگر بخش عمومی باشد و به صورت عامیانه و ساده برای مردم عادی تولید شود و کارشناسانی با حوصله و با زبان ساده مسائل را برای عموم مردم بیان کنند. به نظرم این طور مؤثرتر خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها