رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این‌که این سازمان از تقاضای ورود شرکت‌های سهامی به بورس حمایت می‌کند، گفت: زمانی که حجم بازار بورس رشد یابد، این بازار قوی‌تر می‌شود؛ بنابراین باید به حجم بازار اضافه شود که یکی از راهکارها برای انجام این مهم عرضه اولیه سهام است.
کد خبر: ۷۹۸۸۷۴

این در حالی است که در روزهای گذشته سازمان بورس و اوراق بهادار از سوی برخی سهامداران به زعم وجود فساد در برخی معاملات متهم شد و مورد اعتراض قرار گرفت. این اتفاق زمانی افتاد که در دو هفته متوالی دو عرضه بزرگ شرکت‌های پتروشیمی مبین و لیزینگ ایرانیان باطل شد. این اعتراضات باعث بروز برخی بی‌نظمی‌هایی در بورس و بروز ابهام درمدیریت بازارشد.لذا وزارت اقتصاد برنامه‌های جدیدی را برای افزایش اعتماد به بورس و ایجاد تحرک در آن به اجرا گذاشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، محمد فطانت اظهارکرد: زمانی که حجم بورس رشد یابد بازار قوی‌تر خواهد شد، بنابراین باید به حجم بازار اضافه شود که یکی از راهکارها برای انجام این مهم، عرضه اولیه سهام است؛ به عبارتی باید فضایی فراهم شود تا شرکت‌های سهامی خاص و شرکت‌هایی با سهامداران محدود در بورس حضور یابند که این سیاست‌ها در راستای بند یک سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری بوده که بر مشارکت دادن تمام مردم در اقتصاد کشور تاکید دارد.وی خاطرنشان کرد: البته تا پایان خرداد عرضه اولیه سهام انجام نمی‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها