خانگی، حرفه‌ای، تجاری و همراه

عرضه چهار نسخه آزمایشی از ویندوز ۱۰

یکی از مباحثی که مایکروسافت هفته گذشته در کنفرانس سالانه خود برملا کرد، افزودن کاشی‌های تعاملی زنده به نسخه نهایی ویندوز ۱۰ است.
کد خبر: ۷۹۷۷۴۶
کاشی‌های زنده تعاملی در آپدیت بعدی ویندوز ۱۰

به گزارش جام جم کلیک: هفته گذشته مایکروسافت مراسمی را به منظور معرفی قابلیت‌های جدید ویندوز ۱۰ در سانفرانسیسکو برپا کرده بود که در آن Jerry Nixon از اضافه شدن کاشی‌های زنده تعاملی در آپدیت بعدی این نسخه از سیستم‌عامل ویندوز خبر داد. به گفته وی این قابلیت هم اکنون در مراحل پایانی تست خود قرار داشته و در آپدیت‌های بعدی به ویندوز ۱۰ در سیستم‌های رومیزی و گوشی‌های هوشمند اضافه خواهد شد.

هم اکنون به لطف وجود کاشی‌های زنده، کاربران ویندوز و ویندوز فون قادر هستند از تازه‌ترین به‌روزرسانی‌ها، تازه‌ترین اخبار و یا اطلاعات تکمیلی برنامه آگاه شوند؛ اما کاشی‌های زنده تعاملی خواهند توانست چندین گزینه را در اختیار کاربر قرار دهد. مفهوم تعامل نشان می‌دهد که کاشی‌های زنده خود را تبدیل به مینی نرم‌افزار می‌کنند. به عنوان مثال، کاشی‌ زنده تعاملی ماشین حساب می‌تواند به عنوان یک ماشین حساب بدون راه‌اندازی برنامه مورد استفاده قرار گیرد و یا اینکه با بهره‌گیری از این قابلیت خواهید توانست بدون مراجعه به برنامه اوت لوک، ایمیل‌های خود را در کاشی برنامه مشاهده نمایید.

هنگامی که برای مثال اپلیکیشن ماشین حساب را بعد از مراجعه به صفحه استارت مشاهده می‌کنید، با تپ کردن روی آن اعداد به نمایش در می‌آیند و می‌توانید چند محاسبه عددی را انجام دهیم. سپس با یک تپ مجدد کاشی به حالت اولیه باز خواهد گشت. تمامی این اتفاق‌ها هنگامی رخ می‌دهد که نیازی به اجرای مستقیم اپلیکیشن نیست.

البته با توجه به نوپا بودن این ایده، بسیار بدیهی است که اشکالاتی در روند اجرای صحیح برنامه‌ها وجود داشته باشد. منابع نزدیک به مایکروسافت، اعلام کرده‌اند که این قابلیت در بسته به‌روزرسانی جدیدی در اوایل سال ۲۰۱۶ با کد اختصاری ‘Redstone’ به ویندوز ۱۰ افزوده خواهد شد.

خبر خوش دیگر اینکه، ردموندی ها همچنین در حال کار بر روی طرح پیشرفته دیگری هستند که گویا قرار است کاشی‌های زنده را با ‘widget’ که بیشتر در پلتفرم اندروید یافت می‌شوند، ادغام کند. در نشست “کاشی‌ها، اکشن سنتر و اعلان‌ها ” که یک هفته پیش در طی برگزاری کنفرانس Ignite 2015 برگزار شد، نکات و ابعاد جدیدی از نحوه تعامل کاربر و ویندوز ۱۰، برای توسعه‌دهندگان تشریح شد.

یکی دیگر از تغییرات جالبی که بیشتر باب میل توسعه‌دهندگان خواهد بود، جای دادن کاشی‌های زنده در اکشن سنتر برای القا تجربه کاربری بهتری به کاربران است. مایکروسافت برای نمایش دادن پتانسیل این قابلیت مدل تطبیقی ​​آن را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده است.

نکته دیگری که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت، نحوه نمایش اعلان‌ها برای برنامه‌های جانبی بود. در نسخه نهایی ویندوز ۱۰(موبایل و پی‌سی) طرح‌های پیش‌فرض متنوعی به منظور نمایش اعلان‌ها در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد گرفت. توسعه‌دهندگان همچنین قادر خواهند بود کاشی برنامه خود را بنا به سلیقه به ۱۳ سایز مختلف درآورند.

مایکروسافت سعی در ارائه طرحی ساده‌تر و کاربر پسندتر نسبت به اندروید و iOS به منظور نمایش پیغام‌های سیستمی و اعلان‌ها کرده است.

منبع: فارنت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها