شرکت یاهو از قدیمی‌ترین موتورهای جستجو در اینترنت و از اولین ارائه‌کنندگان خدمات اجتماعی به حساب می‌آید، اما این شرکت سال‌های اخیر در برابر رقبای قدرتمندی همچون گوگل و فیسبوک فروغ چندانی نداشته و با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند.
کد خبر: ۷۹۴۹۳۱
یاهو و رقابت با Google Now

بتازگی ماریسا مایر، مدیرعامل یاهو ـ که پیش از این مدیر اجرایی گوگل نیز بوده ـ در کنفرانس مطبوعاتی اخیر یاهو اعلام کرد این شرکت به سرمایه‌گذاری بیشتر روی اپلیکیشن‌های موبایل، بخصوص ابزارهای جستجوی شخصی تمایل دارد. این پروژه که Index یا نمایه نام دارد، ادامه‌دهنده راه لانچر Aviate یاهو برای گوشی‌های اندرویدی خواهد بود.

البته قرار است Index توانایی‌های مشابه با سرویس Google Now را به کاربران خود ارائه کند. به گفته مایر، یاهو می‌خواهد به کاربران کمک کند تا بهتر بتوانند از اطلاعاتی که در دسترس دارند، بویژه اطلاعات موجود در حساب ایمیل خود استفاده کنند. برای مثال با استفاده از این سرویس، پس از رزرو بلیت هواپیما از یک فرودگاه، نتایج جستجو بر این اساس اولویت‌بندی خواهد شد و اطلاعات کاربردی مرتبط به تاریخ و مکان پرواز در جستجو نمایش داده می‌شود، نه در مقاله ویکی‌پدیا مربوط به اسم فرودگاه. البته این قابلیت، جدید نیست و سرویس‌هایی مانند Google Now، Siri اپل و Cortana مایکروسافت بسادگی این کار را انجام می‌دهند. ولی یاهو مزیت اصلی خود را قدمت سرویس ایمیل و حساب‌های کاربری آن‌ که به بیش از 20 سال می‌رسد می‌داند.

کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها