شاید مجبور شوید برای زنده ماندن روزانه چند ساعت پیاده‌روی کنید

راه بروید تا قلب مصنوعی شما شارژ شود

متخصصان در حال ساخت سیستم ویژه‌ای هستند که با اتصال به پای انسان می‌تواند انرژی کسب شده از حرکت پا در هنگام راه رفتن را به باتری مخصوصی که قرار است برای قلب مصنوعی به کار گرفته شود انتقال دهد.
کد خبر: ۷۹۴۶۶۵
راه بروید تا قلب مصنوعی شما شارژ شود

جام جم کلیک: روزی فرا می رسد که افرادی که قلب مصنوعی دارند مجبور می شوند برای زنده ماندن روزانه چند ساعت پیاده روی کنند، این کار صرفا به خاطر این نیست که ورزش کردن برای سلامتی آن‌ها مفید است بلکه به این دلیل است که این قدم زدن باعث شارژ شدن این عضو مصنوعی در بدن آن‌ها می‌شود. یک تیم تحقیقاتی دانشگاهی در ایالات متحده در حال ساخت دستگاهی هستند که موجب تولید انرژی از طریق راه رفتن ‌می‌شود و این انرژی تولیدی را به منظور استفاده قلب مصنوعی به بدن باز می‌گرداند. این دستگاه در واقع یک بند طبی است که به واسطه یک موتور به مفصل پا وصل می‌شود و بدین ترتیب این موتور می‌تواند با خم شدن زانو، انرژی تولید کند. مدل مشابه این محصول که حاصل تلاشی چند ساله است نیز به صورت یک کفش است که می‌تواند از طریق راه رفتن تولید انرژی کند.

بر اساس اظهارات این تیم، تبدیل کردن این بند به پوششی نرم و قابل استفاده چالشی بسیار سخت بوده است. آزمایش کننده اصلی این محصول در این باره بیان کرد: « این محصول اکنون به اندازه‌ای راحت است که می‌توان برای مدت زمان زیادی از آن استفاده کرد.» همچنین این تیم در ابتدای سال 2015 سیستمی طراحی کردند که به واسطه آن انرژی حاصل از راه رفتن به الکتریسیته تبدیل می‌شود و می تواند باتری لیتیوم یونی قلب را شارژ کند.

همانطورکه می‌توان حدس زد، این محصول هنوز قادر به تامین انرژی دستگاه های طبی قابل کاشت در بدن نیست اما این گروه امیدوارند که در تلاش های آینده خود بتوانند الکتریسیته تولید شده توسط این دستگاه را به صورت بی‌سیم به قلب برسانند.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها