مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی از سفر هیات پارلمانی نروژ به تهران در روز سه‌شنبه (فردا) خبر داد.
کد خبر: ۷۹۴۲۰۰

حسین شیخ‌الاسلام به ایرنا گفت: خانم ریت فلت، رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت مجلس نروژ، ریاست هیات 8 نفره پارلمانی این کشور را به عهده دارد.

وی با یادآوری این که سفر هیات نروژی، 2 روزه خواهد بود، افزود: سفر هیات پارلمانی نروژ به دعوت علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به تهران انجام می‌شود.

سیاری: آمریکا کشتی‌های خود را در خلیج عدن اسکورت کند

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در واکنش به برخی اخبار مبنی بر تصمیم مقامات نظامی آمریکا برای اسکورت کشتی‌های آمریکایی در خلیج فارس، گفت: امنیت در خلیج فارس،‌ تنگه هرمز و دریای عمان با حضور همیشگی نیروی دریایی ارتش و سپاه کاملا برقرار است؛ بنابراین نیاز نیست آمریکایی‌ها کشتی‌های خود را در این منطقه اسکورت کنند.

به گزارش ایسنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در حاشیه مراسم بزرگداشت روز معلم در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) در جمع خبرنگاران، درباره توقیف یک کشتی متعلق به جزایر مارشال، گفت: این توقیف کاملا قانونی بوده است.مقامات نظامی آمریکا بعد از توقیف کشتی متعلق به جزایر مارشال توسط کشورمان اظهار کرده بودند که کشتی‌های آمریکایی را در خلیج فارس اسکورت خواهند کرد.

تائید لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر از سوی شورای نگهبان

شورای نگهبان لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور را با توجه به اصلاحات انجام شده، تائید کرد.

به گزارش روابط عمومی شورای نگهبان، لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور که با اصلاحاتی در جلسه اول اردیبهشت به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در جلسه چهارشنبه گذشته شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.شورای نگهبان همچنین نظر خود را در مورد طرح نحوه پیگیری تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی اعلام کرد.به گزارش روابط عمومی شورای نگهبان، نظر این شورا درباره طرح مذکور اول اردیبهشت در مجلس تصویب و در جلسه چهارشنبه گذشته شورای نگهبان بررسی و در 4 مورد مغایر با قانون اساسی تشخیص داده شد.

سناریوی دوقطبی کردن فضای سیاسی در آستانه انتخابات مجلس

الیاس نادران، نماینده تهران در مجلس، دو قطبی کردن فضای سیاسی کشور را با توجه به مشکلات موجود و نیاز به وحدت عمومی خیانت به مردم خواند و اهداف انتخاباتی را هدف طراحان این سناریو دانست.

وی در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: نارسایی‌ها در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی می‌طلبد که مردم یکپارچه از دولت، مجلس و نهادهای حکومتی حمایت کنند.نادران تصریح کرد: هر گونه اقدامی که بخصوص از سوی مقامات اجرایی ناظر به انتخابات باشد حتما بر این روند حمایت و وحدت تاثیر منفی می‌گذارد و دودش اول به چشم کسانی می‌رود که طراحان اصلی این فضای دو قطبی هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها