بیژن امکانیان که این روزها «رخ دیوانه» را روی پرده سینما دارد درباره این فیلم و همچنین وضعیت سینمای ایران صحبت کرد. او در مورد آثار کمدی و جایگاه فعلی آن در سینمای ایران گفت: «سینمای کمدی در این سالها آنقدر سردستی شده که عملا تا حدود زیادی تاثیر خودش را از دست داده است. در ایران راه سینمای کمدی به سمت و سوی پرتگاه میرود. زیرا به جای سینمای کمدی که شاخصههای درستی دارد، به مسائلی سطحی رسیدهایم. کمدی موقعیت، کمدی غالب در سینماست، اما به جای این نوع کمدی شناسنامهدار ما به لوسبازی و شوخیهای سطحی و خلق شخصیتهای تیپیکال رسیدهایم که اینها سلیقه تماشاگر ما را پایین آورده است. خیل کارهایی از این دست به سینمای کمدی ما لطمه زده است.»
او ادامه داد: «در همین شرایط است که وقتی کمدیهای متفاوتی ساخته میشود، مورد استقبال قرار نمیگیرد. فیلمسازان به دلیل هجوم همین نوع کارها از ساخت کار کمدی خودداری میکنند. برخی با این تصور که فیلمهای کمدی بازگشت سرمایه حتمی دارند سراغ ساخت آن میروند که بارها دیدهایم چقدر هم این پروژهها شکست خوردهاند. این نگاه بازاری به فیلمهای کمدی موجب نزول ساختار این فیلمها شده است.»
امکانیان همچنین در مورد کمدیهایی که برای شبکه نمایش خانگی تولید شده، گفت: «اغلب فیلمهای شبکه نمایش خانگی را شاهد بودیم که به سمت کارهای کمدی رفتند و برای خلق کمدی فقط سراغ شوخیهای دم دستی رفتند و از سویی بازیگران خوبی را دیدیم که تن به این کارها دادند. نتیجه سرخوردگی شبکه نمایش خانگی شد. مخاطب از فیلمهای تولید شده، دیگر استقبال نکرد. این همان تماشاگری است که به واسطه ماهوارهها در معرض انبوه سریالهای ترکی است؛ سریالهایی که باید بگویم متاسفانه به لحاظ درام و قصهپردازی و حتی گاه بازیگری از ما جلوتر است. این جلو بودن بیشتر به دلیل نحوه استفاده آنان از داشتههایشان است تا تواناییشان در بازیگری.» (خبرآنلاین)
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد