مرور پیام‌های کاربران سایت «جام‌جم سیما»؛

گلایه از رفتار برخی پزشکان و حمایت از «در حاشیه»

پرونده فاز اول سریال «درحاشیه» دیشب با پخش آخرین قسمت آن به پایان رسید. سریالی که بخشی از مشکلات مردم در حوزه پزشکی را با زبان طنز به تصویر کشید و به همین خاطر اقشار مختلف جامعه واکنش‌های متنوعی به آن نشان دادند.
کد خبر: ۷۹۱۲۴۴
گلایه از رفتار برخی پزشکان و حمایت از «در حاشیه»

برخی پزشکان نقد مهران مدیری را تحمل نکرده و با اعتراض و نامه و بیانیه پیام سریال را غیرمنصفانه خواندند. در مقابل مردمی که خودشان و دردهایشان و پزشکان را در آیینه این سریال می‌دیدند از قصه‌هایش استقبال کرده و فروردین ماه مفرحی را پشت سر گذاشتند.

سایت خبری- تحلیلی جام‌جم سیما در این مدت سعی کرد راوی صادق حرف‌های مردم باشد و پیام‌های مردمی در قالب کامنت را بی کم و کاست منتشر کند. در این مدت پیام‌های زیادی به دست ما رسید مبنی بر این‌که معضلات نشان داده شده در سریال برای ما هم اتفاق افتاده است. کاربران از این‌که برخی پزشکان با فراموش کردن سوگند پزشکی به جای طبابت تجارت می‌کنند و فقط به جیب مردم توجه دارند گلایه داشتند.

به گزارش جام‌جم سیما مرور پیام‌ها نشان می‌دهد که اکثر دردمندان با درد بزرگتری به نام «زیرمیزی» مواجه می‌شوند. تعدادی از پزشکان با تشخیص‌های اشتباهشان مردم را به دردسر می‌اندازند و تعدادی دیگر با تجویز آزمایش‌ها و عکس‌های بی‌مورد فقط در فکر منافع خودشان هستند.

در ادامه گزیده‌ای از پیام‌های مردمی را با هم مرور می‌کنیم:

*چطور ممکنه برخی پزشکان به سریال درحاشیه واکنش نشان دهند و بخواهند تجمع کنند، ولی به ان 9 نوزادی که تو بیمارستان امام خمینی مردن ( به خاطر مسایل بهداشتی) واکنشی نشان ندهند؟

*انصافا داره درست میگه من به عینه با چشمام راجع به خودم دیدم ، دیگه ازین واضح تر که نمونه این بلاها سر خودم و اطرافیام بیاد؟!!! دست کم ممنونیم از مهران مدیری که شجاعت عنوان کردن حقایق رو حداقل تحت قالب طنز داره...وگرنه بقیه که ... ولی یادمون باشه این دنیا از یه حدی بیشتر، هر چی هم پولدارتر شیم ، چیز خاصی عایدمون نمیشه ، فقط باید خیلی حواسمون به حساب کتاب این 50-60 سال دنیا باشه که اون طرف هر ثانیه ش به سالی میگذره من که نمیگذرم ، خدا هم نمیگذره از کسی که بخاطر مشتی پول بی ارزش ، سلامتی یک انسان رو بازیچه میکنه!

*پزشکان فکر میکنن اگه این سریال نبود مردم نمیدونستن چه بلاهایی سرشون میارن؟!! همه از سهل انگاریه پزشکا خبر داریم و نمونه هاشو به وفور دیدیم....متاسفانه توقع پزشکای عزیزمون زیادی بالاس، هم اشتباه مرتکب بشن،هم مردم اعتراض نکنن،هم انتقادی نشنون. !!!!!

*من یک بیمار هستم مدیری واقعیات را می گوید اکثر پرسنل بیمارستانی بیمار را به چشم کالا می بینند وجان بیمار برایشان بی ارزش است آفرین به شجاعت مدیری؛ اینهمه لاف بهبود درمان شنیدیم سال به سال دریغ از پارسال.

*بالاخره این سریال هم روزی به پایان میرسد که امشب رسید، اما جای سؤال است که آیا سریال بیشتر در ذهن مردم می‌ماند یا کوتاهی هایی که در زمینه درمانی از برخی پزشکان دیده اند؟ انصاف آن است همانطور که به اعتراضات جامعه پزشکی در مورد یک سریال توجه می‌شود، به شکایات مردم ضرر دیده از سوی پزشکان هم ترتیب اثر داده شود.

*این کار درستی نیست چون حقیقت تلخه نذاریم گفته بشه شجاعت اینه که ثابت کنیم چنین حقیقتی وجود ندارد خیلی خودخواهیه که چون نمی توانیم اینو ثابت کنیم خنده رو از مردم بگیریم مردمی که بادیدن این فیلم برای چند دقیقه یادشون می ره که عزیزاشون به خاطر بی احتیاطی های (بعضی) از پزشکان که معلوم نیست مدرکشون را باکدوم پارتی بازی گرفتند الان گوشه قبرسان اند یا کنج بیمارستان. می دونید برای ساختن این90 قسمت چقدر هزینه شده و چقدر زحمت کشیده شده تازه این فیلم فقط یه نقد طنزه فقط همین ما خودمون ازقبل میدونستیم که چه دکترایی داریم نیازی به این فیلم نبود

*به این مسئله فکر کنید که تعطیلی این سریال از ادامه اش برای دکترهای این مملکت بدتر هست . خیلی تبعات داره . ادامه این سریال باعث میشه مردم 90 قسمت در مورد این مشکلات مربوط به پزشکان و بیمارستان ها فکر کنند اما تعطیلی اش باعث میشه اونها تا مدت طولانی تری به این مسئله فکر کنند . مرسی آقای مدیری . نمیدونم شاید نیت این کار رو نداشتی . اما هرچی بود بعد از یه مدت طولانی اومدی تی وی با یک سریال جالب .

*اگر خوب رصد کرده باشین عموم مردم از این اتفاقات بهره برده اند من خودمو به یاد دارم که در اطاق عمل به چشمم بتادین ریخته بودند سوزن اون دستگاه در دندانپزشکی شکسته وبه طرف سینوسها حرکت کرده بود که پروندهاش در بیمارستان امام رضا ی تبریز موجود هست. سونوگرافی سنگ کلیه یک نفر تنها یکی دو میلی نشان داده بود که البته بعد از چند ساعت که سنگ با ادرار امد 12 میلی بود که ازش عکس گرفتیم و. و و و و و البته من همیشه به اونا به دیده احترام می‌نگرم وجدان کاری باید در ایرانی ها تقویت شود همین.

*کاهش اعتماد مردم به جامعه ی پزشکی به دلیل عملکرد سودجویانه ی برخی پزشکان و کوتاهی نظام پزشکی در رسیدگی به تخلفات این صنف است نه یک سریال طنز که بعضا درد دل مردم را به تصویر می کشد.

*ویزیت مطب یکی از همین پزشکان ۴۰ هزار تومان است که کلی هزینه آزمایش، عکسبرداری، دارو هم روی دست ما گذاشت اما هنوز هیچ نتیجه ی مفیدی برای مادرم نداشته است , مگه یک کارگر چقدر حقوق میگیرد ؟ هیچ نظارتی روی دستمزد پزشکان توی این مملکت نیست هر چی دلشان بخواهد از ملت می گیرند بعد هم برخی اعتراض می کنند تهدید می‌کنند که ما از کشور خارج می شویم فکر نمی کنم که در خارج از کشور بتوانند اینگونه از ملت پول بگیرند چون سیستم پزشکی اروپا و امریکا با ایران بسیار متفاوت است و تمام نرخ خدمات پزشکی مشخص شده است از طرف نهادهای درمانی و بهداشتی کشورهای خارجی.

*متاسفم که نذاشتند پخش این سریال ادامه دار بشه.اما چیزی که مهمه رضایت مردم هست و حق کلام ادا شده.. طفلی پزشکان که یک ماه چه عذابی رو تحمل کردند.حالا راحت و آسوده ادامه بدن به ثروت اندوزی و تکبرشون .البته نه همشون اما اکثرشون اینجورن. من خودم با این قشر کار میکنم و خدا میدونه فقط که چه جماعتی هستند عده ای شون.خدا میداند وبس

*به نظر من درحاشیه به واقعیتهایی پرداخته که تقریبا همه مردم ما در شهرستانهای مختلف با آن سروکار دارند. حال اگر عده ای ازآقایان پزشک معترضند.باید ایشان سوال کرد. آیا شما تا حالا واقعا اینچنین مسائلی رادر بیمارستانها ندیدید. بجای اینکه باواقعیتها ستیز کنید بیشتر به درد مردم برسید تا هیچ ایرادی متوجه شما آقایان یا خانمهای پزشک نباشد.آنچه در سریال در حاشیه نمایش داده میشود.یک واقعیت است در مورد پزشکانی که به قسم خود پایبند نیستند.وفقط به پول می‌اندیشند.

*به جای توقف تولید برنامه، جلوی تجارت برخی از پزشکان سود جو را بگیرید که از بیماری مردم برای خود کاخ میسازند.اگر قرار باشد به هر انتقادی این گونه تو دهنی زده شود که پس وظیفه رسانه ها چیست؟

*به خاطر تشخیص غلط یک دکتر دختر سه ساله ام یک و نیم سال از خوردن شیر و بستنی و ماست و پرتقال و نارنگی و لیمو و ... محروم بود و بجایش داروهای شیمیایی که دکتر تجویز می کرد می خورد. حال آثار بدی که روی جسم و تنش داشت بماند ما چطوری و به چه کسی اعتراض کنیم. اگر قرار باشد کسی پاسخگو باشد باید آن هفت هزار پزشک در صف اول محاکمه باشند.

*شخصا کسی رو میشناسم که همین اسفند پارسال به خاطر اشتباه کادر پزشکی که مقداری از دارویی خاص به نای بیمار ریخته شده بود حدود یک هفته در همون بیمارستان بستری شده بود. در آخر هم ازش عذر خواهی کردن و یه قبض 9 میلیون تومانی دستش دادن و گفتن باید پرداخت کنی. این بابام هرچی گفته شما اشتباه کردید و باید هزینه هاس رو بدید قبول نکردن. به همین راحتی! (جام‌جم سیما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
مریض
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
۰
۰
آقای پزشك كه فرمودین اسمش زیر میزی نیست و دستمزده. شما جامعه پزشكی و توجیه نكن یك پزشك برای یك عمل ساده میلیونها تومان پول میگیره قبل از عمل هم یك پولی و به عنوان زیر میزی میگیره. دكتری به پدرم گفت شما باید فلان تاریخ بیاید قلب باز عمل كنید وقتی ایشون دراون تاریخ رفتن آقای دكتر برای تفریح به سفر خارج از كسور رفته بودن. كشورهای اروپایی یا آمریكا همزمان پنج مریض و ویزیت نمی كنه. اگر تشخیص یا داروی اشتباه بده پرونده طبابتش باطل میشه. آقای دكتر فرمودین این همه سال درس خوندین خب مگر كسی كه دكترهای رشته دیگه رو داره و استاد دانشگاه هست یك دهم شما درآمد داره؟ شما درس خوندین طبق همون درآمد داری منتی سر كسی نباید بگذارین برای خودتون درس خوندین نه برای دیگران. در ضمن یه دكتر در آمریكا یا اروپا كوچكترین اشتباه پزشكی مساوی با باطل شدن طبابت. اما ایران اینجوری هست؟
عدالت
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
۰
۰
آقای دكتری كه گفتید زیرمیزی نیست حقتون است چرا بعضی از دكترها هستند كه فوق تخصص دارند از كشور های مطرح اروپایی ولی ویزیت آنها بیشتر از ده هزار تومان نیست . ربطی به دستمزد ندارد به وجدان ربط دارد

نیازمندی ها