شبکه تلویزیونی المنار از دستگیری 21 جوان بحرینی توسط مأموران امنیتی و شبه نظامیان این کشور خبر داد و تاکید کرد این جوانان تنها چند روز پیش از آغاز مسابقات ورزشی «فرمول 1» دستگیر شدند.
کد خبر: ۷۸۷۹۹۶

بر اساس این گزارش، در واکنش به درخواست مخالفان بحرینی به منظور لغو مسابقات فرمول یک و فراخوان برخی جریان‌های سیاسی برای مخالفت با برگزاری این رقابت‌ها، منامه تهدید کرد مخالفان برگزاری این مسابقات را دستگیر خواهد کرد.

به گزارش فارس، ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین از یک هفته گذشته با راه‌اندازی کمپین «فرمول خون را متوقف کنید»، الصاق تصاویری از تحولات انقلاب بحرین در مقر گروه‌های ورزشی شرکت کننده در مسابقات بین‌المللی «فرمول یک» را خواستار شد.

این ائتلاف انقلابی، از نویسندگان، شعرا، وبلاگ نویسان و هنرمندان و اقشار مختلف جامعه خواست قلم خود را برای جلوگیری از برگزاری مسابقات فرمول یک به کار گیرند.

از سوی دیگر، در حالی که بسیاری از جوانان و فارغ‌التحصیلان بحرینی از بیکاری رنج می‌برند و بخش عمده‌ای از انقلابیون و مخالفان دولت از کار بیکار شده‌اند، دولت بحرین نیروی انسانی مورد نیاز خود را از اتباع کشورهای خارجی تامین می‌کند. در همین زمینه پایگاه خبری «مرآه‌ البحرین» گزارش داد در پی انتشار فراخوان وزارت آموزش و پرورش بحرین برای به‌کارگیری معلم از اردن، 1200 معلم اردنی برای اشتغال در منامه اعلام آمادگی کردند.

بر اساس این گزارش، با وجود حضور بیش از 10 هزار فارغ‌التحصیل بیکار در بحرین، دولت منامه به عمد سعی در به‌کارگیری اتباع خارجی دارد. این گزارش حاکی است که اغلب فارغ‌التحصیلان بیکار در بحرین شیعه هستند. با تمام این موارد، شیعیان به اعتراض‌های خود علیه دستگاه حکومتی بحرین ادامه می‌دهند.

در همین ارتباط، مردم بحرین روز دوشنبه با برگزاری تظاهرات گسترده‌ای خواستار آزادی فوری شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت اسلامی الوفاق شدند که بیش از 100 روز است به دلیل خواسته‌های قانونی‌اش در بازداشت به سر می‌برد. تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی بر لزوم آزادی شیخ‌علی سلمان و تمامی زندانیان سیاسی تاکید کردند.

در همین حال جمعیت اسلامی الوفاق نیز خواستار آزادی فوری سیدصادق‌المالکی یکی از روحانیون سرشناس بحرین شد.

او هم اکنون به اتهامات واهی در محاکمه و بازداشت به سر می‌برد و به گفته نزدیکانش اتهامات او هیچ ارتباطی با خط‌مشی دینی و اجتماعی وی ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها