سخنگوی کاخ کرملین امروز (سه شنبه) تایید کرد قرارداد نفتی بین تهران و مسکو اجرا و همه موانع قانونی برای فروش سامانه اس 300 به ایران از میان برداشته شده است.
کد خبر: ۷۸۷۹۲۱
تحویل اس 300 به ایران بلا مانع است

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، دمیتری پسکوف در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا اظهار نظر یک مقام وزارت خارجه روسیه در مورد اجرایی شدن قراداد تهاتری نفت با ایران درست است یا خیر، گفت: یقینا، همینطور است. وی از ارائه جزئیات بیشتر در این مورد خودداری کرد.

وی افزود: هیچ مانع قانونی برای تحویل سامانه دفاع موشکی پیشرفته اس 300 به ایران بعد از امضای حکم 'ولادیمیر پوتین' رییس جمهوری روسیه مبنی بر لغو ممنوعیت تحویل این سامانه به ایران وجود ندارد.

پسکوف در نشستی خبری با خبرنگاران گفت: در مجموع می توان گفت از نظر قانونی و حقوقی دیگر محدودیتی برای تحویل این سامانه بعد از امضای حکم توسط پوتین وجود ندارد.

اخباری مبنی بر امضای قراداد تهاتری بین ایران و روسیه به ارزش 20 میلیارد دلار سال گذشته منتشر شده بود. بر اساس این قرارداد روسیه روزانه 500 هزار بشکه نفت از ایران می خرد و در عوض کالا و تجهیزات به این کشور صادر می کند.

'سرگئی ریابکوف' معاون وزیر امور خارجه روسیه دیروز (دوشنبه) گفته بود این قرارداد از مدتی قبل اجرایی شده است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
افسر ارتش
Netherlands
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
۰
۰
طبق قراداد سال ۲۰۰۷ باید مدل (PMU-1 ) را تحویل دهند نه پایین تر از آنرا اما كارخانه سازنده گفته بود كه مدل PMU-1 تولیدش متوقف شده ما بجای آن ( PMU-3) كه همان اس ۴۰۰ است تحویل می دهیم كه اگر اینطور باشد خیلی محشر است و به نفع ایران تمام می شود , اما این عكسی كه شما چاپ كردید S-300 version PMU-1 نیست بلكه مدل آنتی ۲۵۰۰ اس ۳۰۰ از خانواده اس ۳۰۰ وی است كه برای نیروی زمینی ساخته شده نه برای نیروی پدافند هوایی

نیازمندی ها