یکی از معدود بازمانده‌های سری کومودور 65 با قیمتی نجومی به فروش رفت

فروش کامپیوتر 25 ساله با قیمت 69 میلیون تومان

مقصر این سقوط مجدد در بازار کامپیوترهای خانگی چه کسی است؟

سقوط مجدد بازار کامپیوترهای خانگی

شرکت‌های سازنده کامپیوترهای خانگی پس از رسیدن به شرایط نسبتا مطلوب در سه ماه پایانی سال 2014، با ارائه گزارش‌های فروش در سه ماه نخست سال 2015 نشان دادند که دوباره به روند سقوط بازگشته‌اند و تحلیلگران مقصر این ماجرا را خود آن‌ها می‌دانند.
کد خبر: ۷۸۷۳۵۸
سقوط مجدد بازار کامپیوترهای خانگی

جام جم کلیک: در میانه‌های سال گذشته میلادی بود که بسیاری از شرکت‌های بزرگ به این نتیجه رسیدند که دوران تولید کامپیوترهای خانگی به عنوان یک محصول پرفروش و سودزا به پایان رسیده است و بسیاری از نام‌های بزرگ از این بازار کناره‌گیری کردند که این امر به تعدیل در تعداد تولیدکنندگان و کاهش رقابت در بازار منتهی شد و در نهایت نیز آمار فروش کامپیوترهای خانگی دوباره روند صعودی در پیش گرفت.

حال با ارائه گزارش سه ماهه نخست سال 2015 میلادی مشخص شده است که این بازار مجددا روندی نزولی را در پیش گرفته است ولی علت این نوسانات چه چیزی است؟ تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده‌اند که در سال جاری میلادی بین 5.2 تا 6.7 درصد از بازار کامپیوترهای خانگی از دست خواهد رفت ولی مقصر اصلی این امر، خود شرکت‌های تولیدکننده هستند.

بسیاری از شرکت‌ها به امیدعرضه ویندوز 10 نشسته‌اند و به همین دلیل نیز امکانات به‌روزرسانی و مزایای جدیدی را بر روی دستگاه‌های خود اعمال نمی‌کنند و همین امر نیز موجب می‌شود تا در بسیاری از موارد، استفاده از کامیپوترهای خانگی جدید برای مشتریان توجیهی نداشته باشد زیرا بسیاری از افراد تنها با انگیزه ارتقاء سخت‌افزاری به سراغ تغییر دستگاه خود نخواهند رفت.

البته سقوط امسال متوجه تمام شرکت‌ها نبوده است و شرکت‌هایی مانند لنوو و ایسوس در حال یکه‌تازی در بازار مصرف هستند و توانسته‌اند تا روندی بسیار مناسب را از نظر فروش تجربه کنند که البته برای بسیاری از شرکت‌ها، این روند باورنکردنی و دست‌یافتنی نیست. درجبهه ناکامان نیز بزرگ‌ترین نام‌های موجود را می‌توان شرکت‌های دل و ایسر دانست.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
۰
۰
ما با بازار دنیا كاری نداریم. تجارت الكترونیك خوبه .اما داره كل بازار رو خراب می كنه.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
۰
۰
صد رحمت به فیلترینگ زیرساخت . شما كل متن 4 خطی رو فیلتر كردید. شد نیم خط . اینه آزادی بیان.

نیازمندی ها