یکی از معدود بازمانده‌های سری کومودور 65 با قیمتی نجومی به فروش رفت

فروش کامپیوتر 25 ساله با قیمت 69 میلیون تومان

در یک فروشگاه آنلاین، نسخه کمیابی از کامپیوتر کومودور 65 با قیمت باورنکردنی 23 هزار دلار به فروش رفت.
کد خبر: ۷۷۱۱۰۴
فروش کامپیوتر 25 ساله با قیمت 69 میلیون تومان

جام جم کلیک: شاید اگر هریک از ما می‌دانست که سیستم فعلی او در چند دهه آینده چه ارزشی دارد، هیچ‌گاه برای دورانداختن آن‌ها اقدام نمی‌کردیم، تا به حال موارد متعددی را در اخبار مشاهده کرده‌ایم که فردی با یافتن یک کامپیوتر قدیمی و فروختن آن موفق شد تا سرمایه بسیار بالایی را به دست بیاورد. بیشتر این موارد مربوط به کامپیوترهای قدیمی اپل و یا مایکروسافت بوده‌اند ولی تنها این دو شرکت ردپای خود را در تاریخ کامپیوتر به‌جای نگذاشته‌اند و در سال‌های نه‌چندان دور، شرکت‌هایی مانند کومودور و آمیگا نیز در این رده برای خود نامی درخور توجه محسوب می‌شدند.

در آخرین نمونه از این موارد، یک کامپیوتر مشهور از سری کومودور 65 در حراجی آنلاین ebay با قیمت باورنکردنی 23 هزار دلار به فروش رفت. این کامپیوتر، یکی از معدود نمونه‌های تولید شده از کومودور است که در نوع خود به‌عنوان یک نمونه تاریخی کمیاب در تاریخ کوتاه کامپیوترها محسوب می‌شود.

سری کومودور 64 در سراسر جهان و حتی در ایران با استقبال بسیار گسترده‌ای روبرو شده بود و بسیاری از افراد از این دستگاه نیرومند (در مقایسه با زمان تولید) در خانه خود استفاده می‌کردند ولی نسل بعدی این دستگاه که کومودور 65 یا کومودور 64 DX نامیده می‌شد هیچ‌گاه به مرحله تولید گسترده نرسیده و تنها نسخه‌های پیش ساخت و یا پروتوتایپ این محصول به بازار راه یافتند که برآورد انجام شده نشان از وجود تنها 200 دستگاه از این مدل در تمام جهان داشته است و شاید این امر بتواند قیمت 23 هزار دلاری این مدل را توجیه کند.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها