مقصر این سقوط مجدد در بازار کامپیوترهای خانگی چه کسی است؟

سقوط مجدد بازار کامپیوترهای خانگی

پس از دو سال کابوس‌وار و سقوط آزاد بازار فروش ابزارهای کامپیوتری شرایط به‌نحوی شکل گرفته است که در پایان سال 2014 میلادی آماری امیدوارکننده برای این بخش از صنایع فناوری اطلاعات به‌جای مانده است.
کد خبر: ۷۵۹۰۶۱
کامپیوترهای خانگی احیا می‌شوند

جام جم کلیک: زمانی بهترین ابزار دیجیتالی که می‌توانستید در اختیار داشته باشید یک کامپیوتر خانگی بود، این روند به‌تدریج با ورود لپ‌تاپ‌ها با بازار بیش‌از پیش تقویت شد ولی با ظهور پدیده‌ همه‌گیر شدن تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌ها بود که بسیاری از افراد از کامپیوترهای خانگی دست کشیده و به‌ سراغ ابزارهای جدید رفتند. در این میان از ابتدای سال 2012 میلادی افت شدیدی در بازار فروش کامپیوترهای خانگی شکل گرفت که این امر در پایان سال 2013 به مانند یک کابوس برای این صنایع به‌نظر می‌رسید ولی سال 2014 این شرایط را تعدیل کرده است و نشانه‌های پیشرفت دوباره در این صنعت را نشان می‌دهد.

شرایط سال گذشته میلادی موجب شده بود که پیش‌بینی‌های فنی حاکی از عرضه تنها 309 میلیون دستگاه کامپیوتر خانگی در جهان باشد ولی آمار قطعی ثبت شده در سال 2014 نشان از فروش 316 میلیونی این رده از صنایع داشته است و این برتری گرفتن از پیش‌بینی‌ها می‌تواند یک نشانه بسیار مثبت تلقی شود.

در این میان در بازار شرکت‌های تولیدکننده لپ‌تاپ و کامپیوترهای دسکتاپی نیز شرکت لنوو در صدر جدول قرار دارد و 19 درصد کل بازار را در اختیار گرفته است و در رده دوم نیز شرکت هیولت پکرد یا همان اچ‌پی قرار گرفته است که 17.5 درصد از بازار را تحت سلطه دارد و در رده سوم نیز شرکت دل با 13 درصد کل مالکیت بازار، جا خوش کرده است.

شایان ذکر است که بحران سال 2013 موجب شده بود تا شرکت‌های بزرگی مانند سونی از این بازار کناره‌گیری کنند و شاید کم شدن تعداد رقبا به‌‌نوعی به این بازار کمک کرده است تا به جایگاه بهتری انتقال پیدا کند.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها