لاوروف دردیدار با ولید معلم تاکید کرد

حمایت روسیه از دولت سوریه در جنگ با تروریسم

معاون وزیر امور خارجه روسیه که برای تسلیم پیام ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه به سران عرب، به شرم الشیخ مصر رفته بود، گفت: کسانی که اوضاع یمن را بحرانی کرده اند باید پیامدهای آن را تحمل کنند.
کد خبر: ۷۸۳۲۵۴
روسیه: بحران کنندگان اوضاع یمن پیامد آن را تحمل کنند

به گزارش ایرنا، میخائیل بوگدانوف گفت که روسیه خواستار حل مسالمت آمیز بحران های منطقه از جمله در سوریه و یمن است.

رییس جمهوری روسیه در این پیام که احمد بن حلی معاون دبیرکل اتحادیه عرب آن را قرائت کرد، تاکید کرده است که مبارزه با تروریسم و خاتمه درگیری ها در منطقه بدون حل مسالمت آمیز و سیاسی بحران های سوریه، یمن و لیبی ممکن نیست.

سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان سعودی که از این پیام پوتین خشمگین و عصبانی شده بود، با وارد کردن اتهاماتی علیه مسکو ، مدعی شد که روسیه عامل بخشی از رنج های سوریه است.

وی با انتقاد از پیام پوتین و قرائت آن در نشست سران عرب مدعی شد که روسیه ، سلاح های زیادی را در اختیار سوریه قرار داده است که فوق نیازهای آن می باشد.

وزیر خارجه عربستان سعودی که به سختی سخن می گفت، در ادامه ادعای خود افزود: پوتین به گونه ای از مشکلات منطقه سخن می گوید که گویی روسیه در اوضاع منطقه به ویژه سوریه تاثیر نداشته است.

وی گفت که روسیه باید فروش سلاح به سوریه را متوقف کند.

بیست و ششمین اجلاس عادی سران عرب روزهای شنبه و یکشنبه در تفرجگاه شرم الشیخ مصر برگزار شد و با یک شبه اجماع از تجاوز ائتلاف تحت امرعربستان سعودی علیه ملت یمن و بمباران مناطق مسکونی که تاکنون به کشته و زخمی شدن چند شهروند یمنی به ویژه کودکان و زنان منجر شده است، به کار خود پایان داد.

روزنامه لبنانی الاخبار در شماره روز دوشنبه خود نوشت: بوگدانوف در حاشیه نشست سران عرب در گفت وگو با خبرنگاران از فاش کردن محتوای گفت وگوی تلفنی حسن روحانی و ولادیمیر پوتین روسای جمهوری ایران و روسیه بعد از تجاوز عربستان سعودی به یمن امتناع کرد.

وی درعین حال تاکید کرد: ما از همه طرف های یمنی و سوری خواستار گفت وگوی مسالمت آمیز و تلاش برای حل مناسب بحران ها هستیم و این طرف ها را بخش جدایی ناپذیر از جامعه یمن و سوریه می دانیم.

معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به مذاکراتش با روسای هیات ها و یا وزیران خارجه مصر، امارات، عراق ، لیبی ، یمن ، سودان و رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در حاشیه نشست سران عرب، تصریح کرد: ما تحولات در یمن را رصد می کنیم تا بتوانیم یک تصمیم درست اتخاذ نماییم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها