فیس‌بوک، خانه جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا؟

جنگ اتحادیه اروپا و فیس‌بوک

پس از اظهارات ویژه ادوارد اسنودن، اتحادیه اروپا به‌صورت مستقیم به شبکه احتماعی فیس‌بوک اشاره کرده است و معتقد است که سازمان امنیت ملی آمریکا از طریق این شبکه اجتماعی به جاسوسی اطلاعات شخصی افراد می‌پردازد.
کد خبر: ۷۸۲۸۶۳
جنگ اتحادیه اروپا و فیس‌بوک

جام جم کلیک: ادوراد اسنودن نامی شناخته شده در رده امنیت کامپیوتری است، البته این شناخته شده بودن به علت فعالیت‌های ویژه و ابداعات او نیست بلکه به علت افشاگری بی‌سابقه‌ او درباره شنود اطلاعات فردی انسان‌های سراسر جهان توسط ایالات متحده آمریکاست. در این میان اتحادیه اروپا با بررسی گفته‌های اسنودن رسما جنگ را با بسیاری از شرکت‌های نامی در رده فناوری آغاز کرده است و در آخرین مورد نیز فیس‌بوک را به‌عنوان ابزار جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا معرفی کرده است.

بنهارد شیما به عنوان دادستان ارشد اتحادیه اروپا به‌صورت علنی دراین باره گفت:

«اگر می‌خواهید اطلاعات شخصی شما شنود نشود پیشنهاد می‌کنیم که درصورت داشتن یک حساب کاربری در شبکه اجتماعی فیس‌بوک برای بستن آن اقدام نمایید.»

او در توضیحات تکمیلی خود اعلام کرده است که داده‌هایی که در این شبکه اجتماعی رد و بدل می‌شود را نمی‌توان حفاظت نمود و به این ترتیب حتی اگر فیس‌بوک قصد همکاری با سازمان امنیت ملی آمریکا یا همان NSA را نداشته باشد بازهم اطلاعات کاربران این شبکه اجتماعی توسط این سازمان شنود خواهد شد.

البته در این رده فیس‌بوک تنها نیست و اظهارات اسنودن به‌صورت مستقیم به همکاری شرکت‌های متعددی با سازمان امنیت ملی آمریکا اشاره داشته است که در این میان نام‌های بزرگی مانند یاهو، گوگل، مایکروسافت، اسکایپ و اپل نیز به چشم می‌خورد و به نظر می‌رسد که دنیای دیجیتالی پیرامون ما بسیار ناامن‌تر از آنچه که فکر می‌کردیم بوده است.

اتحادیه اروپا اعلام کرده است که هنوز درحال تلاش برای برقراری ارتباط امن ساکنان اروپا با امکانات اینترنتی است ولی نمی‌تواند این امنیت را به‌صورت 100 درصد تضمین کند.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها