دادگاه‌های آمریکا دستور توقف شنود را صادر کردند

شنود تلفن‌ها توسط دولت آمریکا غیرقانونی اعلام شد

ظاهرا در ساختار درونی دولت ایالات متحده درباره شنود مکالمه‌های تلفنی، توافق وجود ندارد زیرا دادگاه فدرال این کشور اقدام سازمان امنیت ملی آمریکا برای شنود اطلاعات را غیرقانونی برشمرده است.
کد خبر: ۷۹۵۶۹۶
شنود تلفن‌ها توسط دولت آمریکا غیرقانونی اعلام شد

جام جم کلیک: از زمانی که ادوارد اسنودن در حدود دو سال پیش به دنیای عمومی ما پای نهاده و با افشاگری‌های خود توانست جهان را متوجه شنودهای سنگین اعمال شده توسط دولت آمریکا بر شبکه اینترنت مطلع سازد، موج جدیدی از انتظارات درباره آزادی استفاده از ساختارهای شخصی در اینترنت به راه افتاد. در این میان این امر به تدریج به سایر شبکه‌های ارتباطی نیز گسترش پیدا کرد و چند روز پیش بود که موضوع شنود مکالمه‌های تلفنی توسط دولت آمریکا به دادگاه‌های فدرال این کشور کشیده شد.

در پایان چند روز بررسی سرانجام دادگاه فدرال ایالات متحده اعلام کرد که شنود تلفن‌ها توسط سازمان امنیت ملی آمریکا غیرقانونی بوده است و این ساختار باید به سرعت متوقف شود. این امر با عکس‌العمل‌های بسیار متفاوتی روبرو بوده است و در طول مدت زمان کمتر از 4 ساعت از انتشار حکم این دادگاه، سیاستمداران آمریکایی به دو دسته موافق و مخالف این حکم تبدیل شده‌اند. در جبهه مخالف که یکی از مهم‌ترین چهره‌های آن‌ها نامزد سابق ریاست جمهوری آمریکا یعنی سناتور مک کین است، سعی دارند تا با یادآوری حادثه 11 سپتامبر، این شنودها را ضروری و لازم‌الاجرا نشان بدهند.

موضوع جالب این است که این شنود حتی توسط دادگاه‌های فدرال آمریکا نیز تائید نمی‌شود ولی برخی از سیاستمداران این کشور با وقاحت تمام درباره آزادی افراد به نحوی نظر می‌دهند که گویا جهان به آن‌ها تعلق دارد. البته به احتمال فراوان فشارهای سیاستمداران موفقیت آمیز نخواهد بود و پروژه شنود، به زودی متوقف خواهد شد ولی دولت آمریکا در پس پرده به شنودهای همیشگی خود ادامه خواهد داد تا رسوایی دیگری برای مدتی کوتاه آن‌ها را از این امر بازدارد.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها