در حالی که احتمالاً از تاتا و تصویری که از خودروی بسیار ارزانقیمت نانو در ذهن داریم، انتظار و توقعی برای خودروهای جالب و هیجانانگیز نداریم، بولت اسپرت تا حدودی این تصورات را درهم میشکند. طراحی این خودروی اسپرت شهری، حرف تازه ای ندارد.
در عین حال لبهٔ زیر سپر و ورودی هوای بزرگ جلو و هواکشهای پشت گلگیرهای جلو، ستون C خاکستریرنگ، اسپویلر سقفی، خروجیهای هوای دو سمت سپر عقب و دیفیوزر عقب با دو خروجی اگزوز، چهره نسبتاً اسپرت و جذابی از این خودرو خلق کردهاند.
پیشرانه این خودروی کوچک، یک موتور 1.2 لیتری است که با کمک توربو شارژر قادر است 120 اسب بخار نیرو تولید نماید. این پیشرانه با یک گیربکس 5 سرعته دستی جفت شده و نیرو را به چرخهای جلو ارسال میکند.
اولین خودروی مفهومی تاتا در نمایشگاه خودرو ژنو هم خودروی کراس اوور هگزا میباشد. خودرویی که بر اساس «SUV آریا» ساخته شده و از یک موتور 2.2 لیتری دیزلی با قدرت 154 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن متر سود میبرد.
انتقال نیرو به هر چهار چرخ بزرگ 19 اینچی آن صورت میگیرد. شش صندلی برای شش نفر سرنشین در این خودرو تعبیه شدهاند و دارای شش ایربگ نیز میباشد. طراحی این خودرو نسبتاً عملی و قابل اجرا است و شاید بهزودی در سبد محصولات تاتا قرار گیرد.
کانسپت بعدی برخلاف هگزا، یک کانسپت آیندهنگرانه است که ما را به یاد میتسوبیشی «iMiEV» میاندازد. این خودرو الکتریکی بوده و باتریهای آن در تونل وسط کابین جاسازی شدهاند.
دربهای شیشه ای، نداشتن ستون B و صندلیهای انفرادی اسپرت، تجهیزات سرگرمی برای سرنشینان، غربیلک فرمان خلاقانه و طراحی کابین مدرن، از ویژگیهای این خودروی مفهومی میباشند.
(پدال)
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد