دستور داعش به اعضای خود در تکریت

ریش تان را تراشیده و لباس نظامی نپوشید

س ان ان در گزارشی اعلام کرد یکی از نکات جالب توجهی که با شنود گفتگوهای بیسیم های داعش می توان به آن پی برد این است که سران این گروه به اعضای آن دستور داده اند موی سر و صورت خود را در شهر تکریت بتراشند و پوشش نظامی خود را از تن خارج کنند و لباس عادی بر تن کنند.
کد خبر: ۷۷۷۳۳۱
ریش تان را تراشیده و لباس نظامی نپوشید

به گزارش باشگاه خبرنگاران، شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: ظاهرا اعضای عراقی این گروه نیز در حال خارج شدن از شهر تکریت هستند. اما نیروهای خارجی حاضر در جمع داعشی ها همچنان در تکریت می مانند. آنها به شدت مصمم هستند تا به این مبارزه ادامه بدهند. یکی از مشکلات اصلی نیروهای نظامی ارتش عراق و مردمی در عملیات آزادسازی تکریت، سلاح های دست ساز این گروه است که همه جا پراکنده شده است. تعداد زیادی از تک تیراندازهای داعش نیز در تکریت فعالیت دارند. گفته می شود مناطق زیادی از حومه تکریت ، آزاد شده است.

بن ویدمن خبرنگار این شبکه در گزارشی گفت: عملیات گسترده نظامی برای آزاد کردن شهر تکریت در عراق همچنان ادامه دارد. این درحالی است که یک ژنرال ایرانی (سردار قاسم سلیمانی) کل این عملیات را زیرنظر دارد. مشارکت ایران در این عراق ، همسایگان سنی ایران بویژه عربستان سعودی را به شدت ناراحت کرده است.

روش جدید داعش برای فیلم گرفتن از اعدامها

عناصر گروه تروریستی داعش برای گرفتن فیلم از لحظه اعدام اسرای خود، روشهای مختلفی را به کار می گیرند که یکی از جدیدترین آنها بستن دوربین به سلاح است.

به گزارش مشرق، عکسهایی که به تازگی از عناصر گروه تروریستی داعش منتشر شده است، نشان می دهد که عناصر داعش دوربینهایی پیشرفته با کیفیت بسیار بالا را برای فیلم برداری از لحظه اعدام، به سلاح های خود متصل می کنند.

عناصر گروه تروریستی داعش هر از گاهی برای ایجاد رعب و وحشت بین مردم در مناطق تحت کنترل خود، به روشهای مختلف دست به اینگونه اعدامها می زنند.

سفیر آمریکا در حرم حضرت علی(ع)

سفارت آمریکا در عراق اعلام کرد استوارت جونز سفیر این کشور در عراق ،‌ روز چهار شنبه و در سفر به نجف به بارگاه امام علی علیه السلام رفته است.

روزنامه السفیر چاپ لبنان با اشاره به این که این اولین دیدار یکی از مقامات آمریکائی از این بارگاه ،‌ بعد از اشغال عراق در سال 2003 محسوب می شود نوشت جونز در زمان سفر به نجف گفت دولت عراق از ائتلاف بین المللی برای مبارزه با داعش ، برای مشارکت در عملیات نظامی که اکنون در صلاح الدین ( عملیات تکریت ) در حال اجراست درخواست کمک نکرده است .

وی خاطر نشان کرد نیروهای آمریکائی در عملیات آزاد سازی منطقه البغدادی در الانبار از طریق حملات هوائی و یگانهای « تفنگدار » حضور دارند. سفیر آمریکا خاطر نشان کرد کشورش برای هماهنگی با نیروهای بسیج مردمی و سایر گروههائی که با داعش می جنگند بر نیروهای عراقی اتکاء‌دارد و این امر نتایج خوبی داشته است. وی تاکید کرد « طرفهای عراقی در عملیات تکریت تقاضای پشتیبانی هوائی و بین المللی نکرده اند.

آمریکا: مذاکره با ایران به معنی گرم شدن روابط نیست

وزارت امورخارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور فقط به دنبال یک توافق در زمینه هسته‌ای است و موفقیت احتمالی این توافق را به برقراری روابط گسترده‌تر در دیگر زمینه‌ها ربط نمی‌دهد.

به گزارش انتخاب ؛ ماری هارف، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا، درباره علت عدم از سرگیری رابطه با تهران، به تکرار ادعای خود در زمینه وضعیت حقوق بشر و تروریسم، سوریه و حزب‌الله لبنان پرداخت.

با این حال، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا گفت که او نمی تواند آنچه را که در دو، پنج، ده، یا 15 سال آینده اتفاق می افتد پیش بینی کند، و رئیس جمهوری آمریکا، خارج از مذاکرات هسته‌ای، بارها و بارها از این صحبت کرده که دولت این کشور مایل است با ایران و ایرانیان روابط متفاوتی داشته باشد.

او اضافه کرد: اما اکنون صحبت از هیچ شیوه‌ای برای نزدیکی به ایران نیست. فقط موضوع مذاکرات هسته‌ای مطرح است و دیگر هیچ.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها