یک تجربه‌ی الحق شیرین

نقد بازی موبایل Peggle Blast

پگل بلست حاصل همکاری دو غول صنعت بازیسازی است؛ تجربه‌ای یکتا و یکه‌تاز که هیچکس را ناراضی بدرقه نخواهد کرد.
کد خبر: ۷۷۵۹۷۶
نقد بازی موبایل Peggle Blast

جام جم کلیک: دست در کاسه‌ای که دیگران بارها به آن ناخنک زده‌اند، و بیرون کشیدن طعامی که ارزش نگاه کردن داشته باشد معمولا توقعی پوچ است. سبک جورچین یکی از مصداق‌های این تعبیر است. با یک سرشماری ساده، بعید نیست افزون بر هزار عنوان بازی در این سبک از دل بازار موبایل و بازی‌های دسکتاپی بیرون بیاید؛ عناوینی که شاید ده درصدشان ارزش بازی کردن داشته باشند. اکثر بازی‌های این سبک تکرار مکررات با همان فرمول‌های سابق و نخ‌نما است که در بطنشان چیزی برای ارائه وجود ندارد.

البته هر ازگاهی عناوینی استثنایی به بازار می‌آیند که واضح است سازندگانش محتویات آن کاسه‌ی دست خورده را حسابی الک کرده، خلوصاتش را خمیر کرده و از آن اثری ناب ساخته‌اند. شالوده‌ی بازی پگل بلست را می‌توان ترکیبی از فرمول بدوی بازی‌های جورچین/ تیراندازی و بازی معروف و محبوب پینبال دانست. برخلاف اکثر بازی‌های مشابه (که تعداد قابل توجهی از آن‌ها را در همین سایت معرفی کرده‌ایم)، هدفگیر تفنگِ بازی نه از پایین به بالا، که از بالا به پایین است.

با انگشت گذاشتن روی تصویر و کشیدن به اطراف، می‌توانید زاویه‌ی پرتاب گوی را مشخص کنید. پس از اینکه زاویه را مشخص کردید، با یک تک ضربه روی تصویر گوی را پرتاب می‌کنید. گوی پرتاب شده به میان چندین گوی و مانع دیگر می‌افتد و با برخورد به هرکدام، آن را روشن، و حذف می‌کند. این برخوردها منجر به کمبوهایی می‌شود که به مدد جلوه‌های بصری عالی و طراحی حقیقتا زیبا، رغبت بازیکن را برای ادامه‌ی بازی و رفتن به مراحل بالاتر تقویت می‌کند.

هدف اصلی در اکثر مراحل از بین بردن گوی‌ها و موانع نارنجی رنگ است و گوی‌های آبی، بیشتر نقش امتیاز افزوده را دارند که برای کسب سه ستاره‌ی هر مرحله باید گوشه چشمی بهشان داشت. در عین این که با یک گیم‌پلی عالی و کم‌نقص طرف هستیم، سازندگان تعابیر بسیاری نیز برای جلوگیری از یکنواختی بازی اندیشیده‌اند.

مراحل بالاتر بازی در عین معرفی شخصیت‌های داستانی تازه که هر کدام قدرت‌های ویژه‌ی خود را دارند (هدفگیر دقیق با امکان نشان دادن جهت برخورد و بازگشت گوی، چند تا شدن گوی و...) ساختارهای پیچیده‌تری را معرفی می‌کنند که بازیکن را بیشتر به چالش بکشید. حتی یک سری باس فایت هم در بازی داریم که در آن بازیکن باید در سبکی شطرنج مانند، سعی کند گوی‌های بیشتری را نسبت به حریفش از بین ببرد.

در تمام مراحل سبدی متحرک زیر تصویر قرار دارد. اگر بازیکن بتواند موقعیت پرتاب و سقوط گوی خود را طوری تنظیم کند که در نهایت به داخل سبد متحرک بیافتد، یک گوی و امتیاز اضافه خواهد گرفت.

موسیقی و جلوه‌های صوتی بازی نیز با سلیقه کار و انتخاب شده، دست در دست جلوه‌های بصری آن یک تجربه‌ی فوق‌العاده دوست داشتنی برای بازیکن فراهم می‌آورند. سیستم جان در این بازی هم مشابه بازی Candy Crush است. پنج جان دارید که با از دست دادن آن‌ها، باید یک مدت زمان خاص برای پر شدن جان‌ها صبر کرده و مجدد تلاش کنید. این بازی را به همه توصیه می‌کنیم.

عنوان بازی: Peggle Blast

سیستم عامل: اندروید، آی.او.اس

سازنده: Electronic Arts

سبک: تفننی

دانلود رایگان بازی Peggle Blast برای اندروید

دانلود رایگان بازی Peggle Blast برای iOS

سیاوش شهبازی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها