احمدی نوری با بیان این مطلب تصریح کرد: این آزادراه که کار اجرایی آن از چند سال قبل آغاز شده، با وجود تمام سختیها و پیچیدگیها با سرعت خوبی در دست پیگیری است و میتوان امید داشت که در آیندهای نه چندان دور پذیرای مسافران این خط پرتردد باشد.
معاون ساخت آزادراههای شرکت ساخت با اشاره به پیشرفت 20 درصدی کار بر روی پروژه تاکنون اظهار کرد: طولانیبودن مسیر و البته دشواریهای خاصی که ساخت آن دارد باعث شده نتوان کار را آن طور که با سرعت پروژه حرم تا حرم پیش رفتیم پیگیری کنیم، اما با توجه به تلاشهای صورت گرفته این پروژه مراحل تکمیل خود را در آینده پیش خواهد برد.
وی همچنین از استفاده از روشهای جدید راهسازی مانند بتن غلتکی در این پروژه خبر داد و گفت: در بخشهایی از کار توانستهایم با استفاده از شیوهی بتن که به دلیل تولید بالای سیمان درایران از مزیت نسبی بالایی برخوردار است بهره بگیریم که این مساله میتواند در دیگر پروژههای شرکت ساخت نیز پیگیری شود.
آزادراه اصفهان – شیراز با طول 370 کیلومتر در دو فاز مختلف از سوی شرکت ساخت پیگیری و تکمیل خواهد شد.
فاز نخست این پروژه که در 210 کیلومتر ساخته میشود از سپیدان آغاز شده و با عبور از تنگخیاره، دشت بیضا و مشرق یاسوج، شیراز را به اصفهان متصل میکند. این پروژه که کار بر روی فاز اول آن آغاز شده و یک پنجم از طرحهای اجراییاش به پایان رسیده است، با عبور از مسیری جدید دو استان محوری مرکز کشور یعنی اصفهان و شیراز را به یکدیگر متصل میکند که طی آن طول مسیر 134 کیلومتر و زمان طی شدن آن 100 دقیقه کاهش پیدا میکند.
فاز دوم این پروژه نیز بناست با طولی 116 کیلومتری از سمت اصفهان به شیراز حرکت کرده که البته کار اجرایی آن نیاز به پیگیری و سرمایهگذاریهای بیشتری دارد.
طبق اعلام شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور فاز نخست این آزادراه با مشارکت 50 درصدی بخش خصوصی انجام شده که با توجه به طولانیبودن مسیر یک پروژه بزرگ سرمایهگذاری برای این بخش به حساب میآید. (ایسنا)
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد