جانشین پلیس راهور ناجا اعلام کرد:

پیشنهاد افزایش 50 تا 100درصدی جرایم رانندگی

جریمه‌های رانندگی 2 برابر می‌شود

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به مفاد قانونی مبنی بر افزایش جرایم رانندگی براساس تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی در هر سه سال یکبار، گفت: این زمان در اردیبهشت ماه امسال فرا رسید و جرایم حدود دو برابر افزایش و پیشنهادات در این رابطه ارائه شد، ولی دولت تاکنون بنا به دلایلی آن را به تصویب نرسانده است.
کد خبر: ۷۶۴۸۳۸

به گزارش ایسنا، اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه مراسم صبحگاه ودر جمع خبرنگاران یزدی با بیان این‌که شاید تلاش دولت بر مدارا کردن مردم برای کاهش فشارها باشد، تاکید کرد: یکی از ابزارهای موثر برای کاهش تصادفات سختگیری و افزایش ریسک برای رانندگان متخلف است که امیدواریم دولت تا پایان سال این تکلیف قانونی خود را انجام دهد.

وی با اشاره به کاهش 6درصدی تلفات رانندگی کشور در ده ماهه امسال، تاکید کرد: یکی از ابزارهای موثر برای کاهش تصادفات، سختگیری و افزایش ریسک رانندگان متخلف است.

احمدی‌مقدم اظهار کرد: ارتقای امنیت اجتماعی و قانونگرایی، هدف مستمر و دائم نیروی انتظامی است، ولی طبیعتاً بسته به نیازهای اجتماعی هر استان و موقعیت‎‎های متناسب با جرایم هر منطقه، این موضوع متفاوت خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با این حال به دنبال افزایش جرم سرقت در دو سال گذشته، تمرکز ناجا روی این نوع جرم قرار دارد و خوشبختانه اقدامات مثمر ثمری در این رابطه صورت گرفته است، به طوری که فقط در یزد طی امسال شاهد کاهش 5 درصدی سرقت توام با رشد 5 درصدی کشفیات سرقت هستیم. احمدی‌مقدم از کاهش دیگر جرائم در کشور در دو سال اخیر خبر داد و عنوان کرد: در مجموع تلاش نیروی انتظامی بر کنترل جرائم، افزایش قدرت کشف و کنترل مرزها در برابر قاچاقچیان مواد مخدر و اشرار است که با شدت بیشتری طی سال‎‎های اخیر دنبال می‎‎شود.

فرمانده ناجا با اشاره به اقدامات بسیار قابل توجه نیرو انتظامی در رابطه با قاچاق سوخت در کشور نیز یادآور شد: خوشبختانه در این باره قرارگاهی به مرکزیت استان هرمزگان به منظور مبارزه با قاچاق کالا بویژه سوخت ایجاد شده و عملکرد بسیار قابل تاملی نیز داشته است.

وی با بیان این که استان هرمزگان در بحث تولید سوخت نه تنها تامین‌کننده داخل استان است بلکه صادرکننده سوخت به دیگر استان‎‎ها نیز است، بیان کرد: متاسفانه با این حال در سابق شاهد تردد تانکرهای سوخت به این استان بودیم، ولی اکنون این روند کنترل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها