رضا شیوا در گفتوگو با ایسنا، در توضیح این موضوع اظهار کرد: خودروسازان داخلی براساس ضوابط و قواعد وزارت صنعت، معدن و تجارت باید خودروهای خود را تا 40 هزار کیلومتر یا دو سال بعد از فروش ضمانت کنند و هر خودروسازی باید این قانون را رعایت کند؛ اما با توجه به این که برخی خودروسازان، خودروهای خود را به صورت اقساطی در اختیار مشتریان قرار میدهند، آنها را تا پایان اقساط بیمه بدنه میکنند که تا به اتمام رسیدن اقساط، خودرو کمترین آسیب را ببیند. آنها برخی این خدمات را در قالب کارت طلایی به مشتریان ارائه میدادند و مشتری را مجبور به پرداخت مبلغی بابت این کارت میکردند. اما این کارت نباید اجباری باشد و باید بهصورت اختیاری در اختیار خریدار قرار گیرد، چون هیچ الزام قانونی در مورد این موضوع وجود ندارد.
وی با رد احتمال افزایش قیمت خودرو، تاکید کرد: بحث افزایش قیمت خودرو دیگر در دستور کار شورای رقابت قرار ندارد و ما با افزایش قیمت تندر 90 هم موافقت نکردهایم. شورا در صورتی با افزایش قیمتها موافقت میکند که تولیدکننده خودرو شاهد تورم باشد؛ اما در غیر این صورت قیمت خودرو افزایشی پیدا نمیکند.
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد
محمد نصرتی در گفتوگو با جامجم مطرح کرد؛