رسانه‌ها موظف به بیمه خبرنگاران خود هستند

معاون اجرایی مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از اهداف معاونت مطبوعاتی این است که مدیر مسئولان و سرپرستان رسانه‌ها، موظف به بیمه خبرنگاران خود باشند.
کد خبر: ۷۶۱۵۱۵
رسانه‌ها موظف به بیمه خبرنگاران خود هستند

اکبر ملکی عصر دوشنبه در جلسه مجمع فوق‌العاده خانه مطبوعات استان به منظور تصویب اساسنامه با بیان اینکه یکی از سیاست‌های اصلی معاونت مطبوعاتی کمک به رسانه‌های شهرستانی و تقویت آنهاست، اظهار کرد: این مجموعه با تصویب آیین‌نامه‌ها و سوق یارانه‌ها به نشریات و موضوعاتی از این دست، در تلاش است سطح کمی و کیفی رسانه‌ها را افزایش دهد.

به گفته وی هدف از ایجاد خانه‌های مطبوعات به شکل جدید و بر اساس اساسنامه فعلی، کمک به ارتقای مطبوعات و ایجاد یک تشکل صنفی از اصحاب رسانه است تا ارتباط نزدیک و تنگاتنگی با اهالی رسانه داشته باشد.

معاون اجرایی مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد کمک به رفع مشکلات و موانع بر سر راه نشریات را از دیگر اهداف پیش رو دانست و افزود: از این رهگذر به دنبال آن هستیم تا بسیاری از تصدی‌گری‌هایی که ادارات کل ارشاد در استان‌ها دارند به خانه‌های مطبوعات داده شود.

وی خانه‌های مطبوعات را بازویی برای ادارات کل استان‌ها عنوان کرد که از طریق آنها می‌توان مشکلات نشریات استانی را بهتر رفع و رجوع کرد.

ملکی با تأکید بر اینکه مطبوعات می‌توانند تشکل‌های دیگری نیز داشته باشند که معاونت مطبوعاتی در این تشکل‌ها نه تنها دخالتی نخواهد کرد که از آنها حمایت نیز می‌کند، خانه مطبوعات را تشکلی متفاوت دانست و خواستار توجه به این مهم شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هیئت مدیره 16 استان انتخاب شده، از رو به اتمام بودن کار خانه مطبوعات در هشت استان دیگر خبر داد و گفت: شورای مرکزی خانه‌های مطبوعات با حضور نمایندگان 16 خانه‌ مطبوعات استان‌ها نیز شکل گرفته است.

معاون اجرایی مدیرکل مطبوعات داخلی هدف از تشکیل شورای مرکزی را سیاستگذاری و برنامه‌ریزی برای فعالیت خانه‌های مطبوعات عنوان کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه باید آموزش خبرنگاران به ویژه در شهرستان‌‎ها جدی گرفته شود، تشکیل خانه‌های مطبوعات را در این زمینه نقش‌آفرین دانست و خواستار توجه به این امر مهم شد.

ملکی تصویب اساسنامه را منشأ خیر برای اصحاب رسانه دانست و گفت: یکی از اهداف معاونت مطبوعاتی این است که مدیران مسئول و سرپرستان رسانه‌ها، موظف به بیمه خبرنگاران خود باشند.

وی تأمین امنیت شغلی اصحاب رسانه را رویکرد دیگر عنوان کرد و ابراز داشت: نشریه‌ای که خبرنگاران خود را بیمه نکند قطعاً برخورد جدی با آن صورت خواهد گرفت.

معاون اجرایی مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد افزود: اینکه نشریه‌ای چه تعداد خبرنگار را بیمه کرده ملاک حمایت ما خواهد بود و از سال‌های آینده یارانه‌هایی که به مطبوعات داده خواهد شد بر همین اساس است.

وی از تهیه پیش‌نویس دستورالعملی مبنی بر ضرورت بیمه خبرنگاران از سوی روزنامه‌های سراسری و خبرگزاری‌ها خبر داد و گفت: آن دسته از روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها می‌توانند نمایندگی داشته باشند که اعضای خود را بیمه کنند. ( فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها