جشن پایانی شهر موش‌ها برگزار شد

جشن پایانی و فروش 12 میلیارد تومانی فیلم سینمایی «شهر موش‌ها2» به کارگردانی مرضیه برومند و تهیه‌کنندگی علی سرتیپی و منیژه حکمت شامگاه جمعه با حضور برخی از هنرمندان و اصحاب رسانه برگزار شد.
کد خبر: ۷۵۸۰۹۰

به گزارش جام‌جم، در این مراسم چهره‌هایی چون مرضیه برومند، علی سرتیپی، منیژه حکمت، فرهاد توحیدی، رسول صدرعاملی، مسعود رایگان، رویا تیموریان، ابوالحسن داوودی، وحید نیکخواه آزاد، سروش صحت، همایون اسعدیان، پگاه آهنگرانی، امیر سلطان احمدی، سیدغلامرضا موسوی و هوشنگ گلمکانی حضور داشتند.

در ابتدای این برنامه منیژه حکمت به عنوان یکی از دو‌تهیه‌کننده فیلم موفق «شهر موش‌ها2» که با فروش 12 میلیارد تومانی پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران شد، طی سخنان کوتاهی گفت: ابتدا قرار بود جشن پایانی فیلم «شهر موش‌ها» در فضایی باز و بزرگ و با حضور مردم برگزار شود، اما همزمانی با ماه‌صفر و سرمای هوا مانع این کار شد. بنابراین تصمیم گرفتیم در فضایی کوچک‌تر از مرضیه برومند، کارگردان و جمعی از حامیان مالی و سرمایه‌گذاران فیلم قدردانی کنیم.

مجید جوزانی هم به عنوان مجری مراسم به ذکر خاطرات خود از زمان ساخت فیلم «شهر موش‌ها1» پرداخت و گفت: خانم برومند به دلیل پیش‌بینی مشکلات و سختی‌های فراوان امر تولید از ساخت «شهر موش‌ها2» طفره می‌رفت، اما سرانجام با مساعد شدن فضا و فراهم آمدن زمینه حاضر به کارگردانی این اثر شد.

او در پایان صحبت‌هایش ضمن اشاره به لزوم ورود و سرمایه‌گذاری بانک‌ها و موسسات خصوصی در عرصه سینما، روند کمپین تبلیغاتی درباره فیلم «شهر موش‌ها2» را در سینمای ایران بی‌نظیر دانست و افزود: «شهر موش‌ها2» جزو معدود فیلم‌های سینماست که فروش تهران و شهرستان‌های آن برابر بود. در ضمن این فیلم موفق شد برخی از رکوردهای تاریخ سینمای ایران را جابه‌جا کند؛ این فیلم هم موفق شد با فروش 12 میلیاردی خود فیلم «اخراجی‌ها» را اخراج کند و هم با فروش 400 میلیون تومانی در یک روز، بیشترین فروش روزانه یک فیلم را به خود اختصاص دهد. همچنین این فیلم توانست 33 میلیون‌تومان فقط در یک سالن سینما فروش داشته باشد که تاکنون سابقه نداشته است.

فرهاد توحیدی، فیلمنامه‌نویس «شهر موش‌ها2» هم ضمن اظهار امیدواری برای این‌که روزی بنگاه‌های اقتصادی حامی هنر شوند، گفت: سینما و بنگاه‌های اقتصادی رابطه‌ای دوطرفه دارند و می‌توانند در تعاملی سالم سینمای ایران را تبدیل به صنعت کنند.

او همچنین به مشکل قضایی پیش آمده برای فیلم «شهرموش‌ها2» و حکم تخلیه سوله دکور این اثر هم اشاره کرد و گفت: متاسفم که سینمای ما محلی برای حفظ و نگهداری منابع و امکانات خود ندارد. الان اگر این مشکل به وجود آمده حل نشود، همه دکور سه میلیارد تومانی ساخته شده برای این فیلم هم نابود می‌شود و به این ترتیب ساخت «شهر موش‌ها3» که نوشتن فیلمنامه آن را هم به پایان رسانده‌ام، منتفی خواهد شد.

سیدغلامرضا موسوی، یکی از تهیه‌کننده‌های سینما هم ضمن گلایه از نبود امنیت شغلی برای تهیه‌کننده‌ها در سینما گفت: به علی سرتیپی و منیژه حکمت ‌آفرین و خسته نباشید می‌گویم که در چنین فضایی ریسک بزرگی انجام دادند و برای به سرانجام رساندن این پروژه زیر بار قرض رفتند. آنها با این کار نشان دادند سینمای ایران ظرفیت زیادی برای حمایت و سرمایه‌گذاری دارد. من امیدوارم با حل شدن مشکل حقوقی فیلم «شهر موش‌ها» و حفظ سوله دکور، امکانی برای بلیت‌فروشی و بازدید مردمی درآن فضا به وجود بیاید تا سوددهی داشته باشد.

مرضیه برومند، کارگردان «شهر موش‌ها2» هم برخی از نقدها و اظهارات درباره این فیلم را ناجوانمردانه توصیف کرد و گفت: با این‌که مبلغ زیادی برای این فیلم هزینه شد و فیلم گرانی بود، خوشبختانه با استقبال بالای مردم مواجه شد و رکورد زد؛ هرچند این موفقیت سود چندانی برای تهیه‌کننده‌ها و سرمایه‌گذاران فیلم نداشت. عده‌ای قصد داشتند اختلاف من و تهیه‌کننده‌ها را که طبیعی است و در همه جا وجود دارد، بزرگ جلوه دهند و شیرینی و موفقیت این فیلم را برایمان زهر کنند که موفق نشدند.

علی رستگار ‌‌/‌‌ گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها